Většina (76 %) internetové populace sleduje v televizi alespoň někdy kuchařské show či pořady o vaření. Diváky jsou častěji ženy, které oproti mužům rovněž častěji vaří, ať už jen sobě, nebo své rodině. Mezi oblíbené kulinářské pořady patří zejména ty se Zdeňkem Pohlreichem (např. Ano, šéfe, Teď vaří šéf), dále Prostřeno, Masterchef a Kluci v akci (častěji u lidí 45+). Ženy častěji sledují i pořad Karolína, domácí kuchařka. Tři čtvrtiny diváků se nechaly těmito pořady už někdy inspirovat k vyzkoušení nového receptu, a to hlavně ti, kteří vaří pravidelně.
Více než polovina dotázaných čte rovněž časopisy o vaření, častěji opět ženy, ovšem spíš výjimečně. Populární jsou zejména recepty v běžných časopisech (jako např. Katka, Blesk) či jejich speciálních vydáních.
Ze specializovaných časopisů je vyhledávaný hlavně Apetit a časopis s recepty řetězce Albert. Lidé bez maturity častěji hledají recepty v Pošli recept, vysokoškoláci zase v časopisech Apetit, Food a Gurmán.
Osm z 10 dotázaných zná některou z osobností české gastronomie. Nejoblíbenější je jednoznačně Zdeněk Pohlreich (pro 59 % dotázaných, častěji pro vysokoškoláky), s velkým odstupem následují Jiří Babica (4 %) a další. Vysokoškoláci mají rádi i Romana Pauluse. Mladí lidé si častěji vzpomenou na Láďu Hrušku a Romana Vaňka.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.