Názor dospělého občas nestačí. Obzvlášť když zadavatelem výzkumu je firma, která vyrábí hračky pro děti. Jaké věci je potřeba zvážit, když se vaší cílovou skupinou stanou děti ve věku 5-11 let, jsme si ověřili během výzkumu v březnu 2017.
Na co tedy nezapomenout? Pro komplexnost výzkumu se ptejte i rodičů. Malé děti na výzkum vždy dorazí v jejich doprovodu. Využijte situace, a zatímco se budete s dětmi bavit na skupinové diskusi, s rodiči si popovídejte o tom, jak daná témata vidí oni. Zapojte do výzkumu domácí úkoly. Děti jsme poprosili, aby si přinesly svou nejoblíbenější hračku od značky, na kterou jsme se zaměřovali, a aby vyfotily svůj pokojíček. „Díky úkolům jsme viděli, jaké hračky mají děti nejraději a jak si s nimi hrají. Fotky pokojíčků byly krásným doplněním závěrečné zprávy pro klienta,“ dodává Eva Veisová, ředitelka kvalitativního výzkumu společnosti Ipsos.
Pro úspěšnou realizaci využijte více facilitátorů. Skupinka šesti dětí se zdá poměrně malá, ale když se jeden z chlapců rozhodne svůj bean bag proměnit v želvu, je potřeba, aby se jeden moderátor dál soustředil na probíraná témata a jeden se staral o nové zvířátko. Zajistěte příjemné prostředí, kde se děti cítí uvolněně a hravě (místo židlí zvolte třeba právě bean bagy). Nesmí chybět dostatek dobrot, kterými dětem diskusi zpříjemníte.
Zdroj: Ipsos, březen 2017, kvalitativní výzkum (skupinové diskuse s dětmi a individuální rozhovory s rodiči).
V případě dotazů pište na [email protected].