Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nenechejme se zahltit virtuální realitou

Rebelující Dodge, sexy Alfa Romeo, hravý Fiat, přátelský Jeep, tradiční i pokrokový Chrysler. Každá z uvedených značek patřících skupině Fiat Chrysler má jinou DNA a v reklamě vystupuje s jinými atributy, podpis režiséra u své vizuální prezentace mají však společný. Vladimír Jedlička, kreativní ředitel a majitel agentury Mandrake, začal se skupinou spolupracovat nejdříve ze své kanceláře v Kalifornii, kde studoval a několik let žil, před dvěma roky se ovšem usadil v Praze, kde si založil pobočku. Kromě toho má v rámci spolupráce s Fiatem Chrysler na starosti rovněž italský trh. Celkem má agentura deset stálých spolupracovníků rozesetých po Evropě a USA.

Od aut k dalším produktům

Vladimír Jedlička se narodil ve švýcarském Curychu, kde nejdříve vystudoval žurnalistiku a anglickou literaturu. Zájem o film ho později nasměroval do kalifornské Passadeny, kde absolvoval studium filmu a fotografie na Art Center College of Design. Se svými spolužáky zakládá v Los Angeles nejdříve agenturu RedThread, se kterou se dostává do prvních kontaktů s automobilovou branží.

Po září 2011 se jejich cesty rozcházejí a v roce 2012 Vladimír Jedlička zakládá Mandrake, už s cennými vazbami na Fiat Chrysler Group. Coby reklamní producent, režisér, designér či fotograf spolupracoval dosud s mnoha agenturami, namátkou Euro RSCG / Prague & Zurich (dnes Havas), The Farm / London & Prague, JWT/Prague, Landor & Associates / USA, Wiktor Leo Burnett Bratislava a Red Fuse Communications. Tvorba pro automoto branži představovala dosud cca 90 procent objemu práce agentury, dle Vladimíra Jedličky bude však nyní v tomto segmentu ubírat a zaměří se na klientelu i z jiných segmentů. Mandrake je coby produkce podepsána například pod videem pro Metaxu nebo pet food značku Hill’s.

Reklama
ČEZ

Napínavá branže

„Trh automobilek se v posledních letech rapidně mění, sílí politika konsolidace značek pod velké, společné platformy. O to více se pak jednotlivé značky snaží zachovat si svou tvář a odlišit se. Do toho vstupuje spousta dalších aspektů jako ekologie, automatizace řízení, mobilita a urbanistická řešení. Zkrátka to vře, ale o to je ta branže napínavější,“ míní Jedlička. Ač je jeho zaměření na průmyslový design a moderní technologie ve vizuální tvorbě pro automobilky znát, sám se rád hlásí spíše k „analogovému, surovějšímu a jednoduššímu ztvárnění“, ať už ve filmu či na fotografii.

„Hodně reklam na auta budí jakýsi umělý dojem, retušuje se, zobrazení konkrétních modelů je často vzdálené realitě. Naopak stále blíže mám k realitě virtuální. Pak jsou lidé najednou okouzleni prostým sdělením. Proto se snažíme pracovat více se světly, materiály, zprostředkovat fyzický dojem, přidávat emoce,“ pokračuje Jedlička.

Koncept & kontext

Fragmentaci reklamních kanálů a celkově zrychlený životní styl vnímá Vladimír Jedlička i v přístupu automobilek k délce spotů. Minutové a delší filmy si dnes vzhledem k horentním sumám za TV vysílání může dovolit málokterá značka. Staly se proto spíše obsahem pro YouTube a další on-line kanály, i zde ovšem dochází ke zkracování a střihům pro různé komunikační platformy. Prostor mají delší videa i v tzv. konceptuální tvorbě. Ta Jedličku osobně velmi baví, a to přesto, že k realizaci konceptů dochází zřídka. Navrhovány, opět zejména pro automobilový průmysl, jsou často pro inspiraci a další vývoj. Práce Mandrake sahá i do oblasti designu a architektury výstavních a veletržních konceptů skupiny. „Naštěstí pro nás Fiat Chrysler uvažuje v kontextu a zakládá si na perfektním vystavení, nasvícení a celkovém vizuálním vjemu i mimo oblast filmu,“ uzavírá Jedlička.

Vinohradskou kancelář Vladimíra Jedličky zdobí spíše než plakáty automobilových značek vlastní fotografie vzniklé krátce po zemětřesení na Haiti. A režíroval například i krátký film natočený pro mírový summit laureátů Nobelovy ceny v roce 2012.
Foto: Mandrake

Snímek z traileru k filmu Rychle a zběsile, v jedné z rolí značka Dodge.
Foto: Mandrake

Výstavní koncept pro všechny značky skupiny Fiat Chrysler v Kalifornii, na snímku panel Fiat.
Foto: Mandrake

Vizualizace a filmový koncept pro futuristický model Chrysler Portal.
Foto: Mandrake

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)