Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

„Komedie“, co se vymkla kontrole

Je to jenom vtípek, kámo!“ To je volně přeložená fráze, kterou omluvně používá spousta internetových bavičů, když někoho ostře napálí. Mnoho youtuberů svou kariéru postavilo na takzvaných pranks, zpravidla drsnější verzi televizní skryté kamery. Výsledek je občas šokující, občas vtipný, občas sexy a občas trapný – dohromady jde o chutné ingredience správných virálů, které jsou lákadlem jak pro publikum, tak pro zadavatele reklamy.

Pranky se natáčejí mezi partnery, případně jde o provokace úplně cizích kolemjdoucích nebo o různé sázky ve stylu vadí nevadí.

Co když se ale stanou předmětem někdy kruté „zábavy“ děti ve školním věku, a to ze strany vlastních rodičů? Internetové publikum v čerstvém případu řeklo, že tady končí hranice dobrého vkusu. Manželé Mike a Heather Martinovi z amerického Marylandu, jejichž kanál DaddyOFive má bezmála milion odběratelů, totiž tento druh obsahu vytvářeli – a tamní úřady jim kvůli videím za hranou odebraly dvě z pěti dětí.

Reklama
ČEZ

Lavina „hejtu“

Hranice mezi kanadským žertem a absolutním ponížením je v případě dětí tenká. Říct jim, že nepojedou do slíbeného Disneylandu? Jasně, vtipné reakční video. Co ale dát vlastnímu capartovi do postele trus? Stále vtipné? Nebo své potomky obvinit z něčeho, co neudělali, a pak je za to před kamerou agresivně napadat? I to si patrně našlo diváky.

Bylo to moc i pro samotnou komunitu youtuberů. Ti na problém začali pomalu, ale jistě upozorňovat vlastní tvorbou. A spustili lavinu – když se totiž spojí internetoví trollové a „bojovníci za spravedlnost“, lítají třísky. Netrvalo dlouho a celé věci si všimla velká média včetně mezinárodních televizních stanic. Videa kritiků nakonec měla mnohem větší ohlas než původní pranky.

Pár se poté na YouTube snažil videa smazat a vzdát se příjmů z reklamy, kterou měli u šikanózních záznamů aktivní. Na kanálu nakonec zůstalo jedno jediné video, v němž se oba omlouvají a vysvětlují, že vše bylo jenom „jako“. Bylo už však pozdě. Co se jednou dostane na internet, zůstane na internetu – a podivní baviči přišli o svůj „byznys“.

Manželé Mike a Heather Martinovi se v pro ně neobvykle klidném tónu omlouvají na jediném videu, které zůstalo na jejich kanálu. S pochopením se ale nesetkali.
Foto: Youtube

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)