Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Je nízká konverze uživatelů mobilních zařízení vážně problém?

Za posledních pět let došlo k neuvěřitelnému nárůstu uživatelů mobilních zařízení, která aktuálně tvoří více než polovinu veškeré internetové komunikace. Přesto se velká část zákazníků zdráhá přes mobil nakupovat. To potvrzuje i průzkum společnosti Wolfgang Digital z druhé poloviny roku 2016. Více než polovina lidí podle něj preferuje nákup na počítači. Mnozí si potom nejsou jisti bezpečností a mají obavy z narušení soukromí. A tak zatímco používání smartphonů dramaticky stoupá ve všech zemích, konverze je v porovnání se stolními počítači obvykle čtvrtinová. Mobilní konverze je totiž v mnoha ohledech odlišná a souvisí především s chováním a kulturou kupujících v daných zemích. Není potom divu, že zatímco ve Velké Británii a v Japonsku tvoří mobilní transakce více než polovinu retailových příjmů, v Rusku a Brazílii je to méně než 25 %.

Přestože mobily a tablety tvoří v průměru 59 % všech návštěv na stránkách internetových obchodů, představují pouze 38 % příjmů. Nejvyšší konverzi generují stále stolní počítače. Rozdíl je ještě více propastný, pokud se jedná o dražší nákupy typu dovolených. Ačkoliv stolní počítače tvoří jen 41 % návštěv, znamenají 63 % tržeb.

Jak by tedy měli obchodníci nízkou konverzi mobilních uživatelů řešit? Nijak, jedná se totiž o klasický příklad omnichannel marketingu. Uživatelé mobilů jsou přece na webu, aby zvážili nákup a rozhodli se, jaké produkty chtějí. Proto jsou důležití a neměli by být ignorováni. Skutečnost, že samotný nákup potom provedou na počítači, neznamená, že bychom je měli zanedbávat.

Reklama

Měli bychom o uživatelích mobilních zařízení a počítačů přestat přemýšlet jako o různých lidech. Protože nejsou. Například průměrná britská domácnost má 7,4 zařízení, která se dají připojit k internetu. Uživatel může být připojený přes mobil a v další vteřině přes počítač. Skvělé mobilní UX sice může přesvědčit několik zákazníků k nákupu, ale především u položek s vyšší hodnotou bychom se měli zaměřit na dobré fungování napříč všemi zařízeními, aby si mohli uživatelé zboží prohlížet na mobilu a nakupovat na počítači.

Michal Mička, ředitel, Incomming ventures

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)