Je nízká konverze uživatelů mobilních zařízení vážně problém?

Za posledních pět let došlo k neuvěřitelnému nárůstu uživatelů mobilních zařízení, která aktuálně tvoří více než polovinu veškeré internetové komunikace. Přesto se velká část zákazníků zdráhá přes mobil nakupovat. To potvrzuje i průzkum společnosti Wolfgang Digital z druhé poloviny roku 2016. Více než polovina lidí podle něj preferuje nákup na počítači. Mnozí si potom nejsou jisti bezpečností a mají obavy z narušení soukromí. A tak zatímco používání smartphonů dramaticky stoupá ve všech zemích, konverze je v porovnání se stolními počítači obvykle čtvrtinová. Mobilní konverze je totiž v mnoha ohledech odlišná a souvisí především s chováním a kulturou kupujících v daných zemích. Není potom divu, že zatímco ve Velké Británii a v Japonsku tvoří mobilní transakce více než polovinu retailových příjmů, v Rusku a Brazílii je to méně než 25 %.

Přestože mobily a tablety tvoří v průměru 59 % všech návštěv na stránkách internetových obchodů, představují pouze 38 % příjmů. Nejvyšší konverzi generují stále stolní počítače. Rozdíl je ještě více propastný, pokud se jedná o dražší nákupy typu dovolených. Ačkoliv stolní počítače tvoří jen 41 % návštěv, znamenají 63 % tržeb.

Jak by tedy měli obchodníci nízkou konverzi mobilních uživatelů řešit? Nijak, jedná se totiž o klasický příklad omnichannel marketingu. Uživatelé mobilů jsou přece na webu, aby zvážili nákup a rozhodli se, jaké produkty chtějí. Proto jsou důležití a neměli by být ignorováni. Skutečnost, že samotný nákup potom provedou na počítači, neznamená, že bychom je měli zanedbávat.

Měli bychom o uživatelích mobilních zařízení a počítačů přestat přemýšlet jako o různých lidech. Protože nejsou. Například průměrná britská domácnost má 7,4 zařízení, která se dají připojit k internetu. Uživatel může být připojený přes mobil a v další vteřině přes počítač. Skvělé mobilní UX sice může přesvědčit několik zákazníků k nákupu, ale především u položek s vyšší hodnotou bychom se měli zaměřit na dobré fungování napříč všemi zařízeními, aby si mohli uživatelé zboží prohlížet na mobilu a nakupovat na počítači.

Michal Mička, ředitel, Incomming ventures

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
MAM Souboj spotů červen
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
MAM Souboj spotů červen
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345