Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Forbes obhájil titul v soutěži Časopis roku

Už potřinácté proběhla každoroční soutěž Časopis roku. V novém ročníku přibyly hned dvě nové soutěžní kategorie, ve kterých se mohly tituly a jejich redakce „utkat“. Byly jimi Vaření jako životní styl a Cena čtenářů. Do klání se přihlásilo celkem 84 magazínů.

Jako každý rok i letos byla soutěž pouze pro přihlášené tituly. Časopisy byly hodnoceny podle svojí úspěšnosti na trhu, kvality grafického provedení nebo podle toho, jak vůbec relevantně zapadají do současných trendů.

V rámci hlavního ocenění se velké překvapení nekonalo. „Zlato“ si odnesl měsíčník Forbes z portfolia společnosti Mediarey SE. Přidal k tomu i první místo v kategorii Zpravodajství a ekonomika, kterou stejně jako hlavní ocenění vyhrál i minulý rok.

Reklama
ČEZ

National Geographic vyhrál u čtenářů

Druhá nejsilnější vydavatelská skupina na českém trhu, Vltava Labe Media, provedla v poslední době hned několik významných změn. Ať už se to týkalo částečné úpravy jména, větší angažovanosti na poli mediálního byznysu nebo přesunu celého domu do pražských Jinonic. Letos si navíc vydavatelství se svými magazíny vydobylo první místo ve třech soutěžních kategoriích.

Naučný měsíčník National Geographic obhájil první místo v kategorii Populární věda a technika. Nejlepší je i v očích samotných čtenářů. National Geographic tak vyhrál také v nově uvedené kategorii. Pro VLM tedy titul přinesl hned dvě ocenění.

Třetí výhrou vydavatelství je cena v kategorii Sport a hobby. Tu mu zajistila vizuálně chytlavá a tematicky uvolněná aktuální verze tradičního titulu Praktická žena – Kreativ. Časopis se mimo jiné veze na vlně trendů v oblasti DIY, receptů a dalších témat zajímajících tvořivé ženy. Magazín obsahuje třeba vklady, jako jsou „dospělácké“ omalovánky, pohledy nebo jiné „vychytávky“ pro domácí kreativce.

Podpořený je navíc YouTube kanálem, kde čtenáři mohou zhlédnout rychlé prolistování časopisem nebo názorné ukázky tvorby domácích výrobků.

Bartoška jako tajemství úspěchu

Hned čtyři prvenství si ale z letošní soutěže odneslo vydavatelství Burda. Na poli módy a lifestylu vyhlášený časopis Elle si odnesl cenu za nejlepší obálku. Sedmé číslo loňského vydání ukazovalo prezidenta mezinárodního karlovarského filmového festivalu Jiřího Bartošku, a to společně s půvabnými hvězdami českého filmu. Charismatický Bartoška se tak na čtenáře usmívá po boku Terezy Voříškové, Klaudie Dudové, Táni Pauhofové a dalších šesti hereček. Jak se tam celebrity vešly? Obálka je navržená tak, aby byla rozkládací.

Zajímavostí je, že obálka s prezidentem filmového festivalu vyhrála cenu i minulý rok – tehdy ale nesla logo Forbesu.

Kategorii Životní styl ovládl, stejně jako loni, žensky zaměřený magazín Marianne. Kromě toho, že nabízí témata z kultury, společnosti, módy a podobně, je populární díky svým promočním Dnům Marianne, zahrnujícím eventy a slevové kupony na různé zboží. Sesterský magazín, Marianne Bydlení, pak vyhrál kategorii Bydlení a zahrada.

V neposlední řadě Burda uspěla i v nové kategorii Vaření jako životní styl, a to s kulinářským časopisem Apetit, který se opět prosadil i ve vysoce konkurenčním segmentu.

CNC a CNI to umí s dětmi nejlépe

Časopis ABC, který vychází pod hlavičkou Czech News Center, největšího českého vydavatelství, vyhrál v kategorii Děti a mládež.

„Ábíčko“ vychází v Česku už od roku 1957. Svou popularitu si ale nadále drží a publikaci můžeme pokládat za etalon mezi magazíny pro děti.

Magazín Maminka z přidruženého vydavatelství CN Invest, který se tematicky věnuje psychickému i fyzickému vývoji dětí, těhotenství a dalším aspektům mateřství, zvítězil v kategorii Ženský svět.

Magazín pro architekty objevem roku

V odborné komunitě známý titul zabývající se architekturou a designem, časopis Architect+, navazuje na magazín Architekt, zaniklý v roce 2015. Ten vycházel od 60. let.

O obsah staronového titulu se stará původní dvoučlenná redakce, jejíž hlavou je Julius Macháček. Magazín se navíc svým obsahem otevírá i laické veřejnosti. Soustřeďuje se i na oblast bydlení – od výstavby až po samotný interiér.

Pozadu nezůstala Mafra ani Bauer

Týdeník Téma, který vychází pod hlavičkou vydavatelství Mafra, vynikl ve skupině Svět a společnost. Titul svým čtenářům nabízí široké spektrum článků.

Časopis TV Max ze společnosti Bauer Media pak vyhrál kategorii Volný čas, pod kterou spadají mimo jiné mezi čtenáři oblíbené magazíny s televizním obsahem a tipy.

Redaktor Forbesu Jaroslav Mašek, který dočasně zastupuje šéfredaktora Petra Šimůnka, převzal cenu v holešovickém Sasazu.
Foto: Unie vydavatelů

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)