Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Foltin: Reklamy v TV může být méně

Díky automatizovanému nákupu reklamy na základě dat můžete lépe cílit na zákazníky, zejména v televizi. Překryv tradičních médií a nových nákupních metod byl jedním z témat konference Den programatiky na pražském ČVUT. Už podruhé ji pořádala firma R2B2, jejíž technologie automatizovaný nákup reklamy umožňují.

Diskutující z řad odborníků na programatickou reklamu optimisticky doufali, že způsob nákupu televizní reklamy se změní. Ale na otázku, kdy se to stane, nedokázal žádný z nich jasně odpovědět.

Komplikace pro vysílací radu

Technologický šéf R2B2 Kamil Foltin vidí budoucnost v zářivých barvách. Až budou moci televize personalizovat obsah divákům na míru, bude možné i komerční sdělení lépe cílit, a ta tak podle něj budou účinnější. „Reklamy by pak mohlo být potřeba méně,“ nastiňuje.

Reklama
ČEZ

S potřebou větší relevance komerčního sdělení pro konkrétního diváka souhlasí i Tomáš Žlůva, media manažer v ČSOB. Podle něj je cílenější televizní reklama pohodlnější pro diváka, ale zároveň náročnější pro zadavatele. „Pro ty, kteří chtějí zasáhnout plošně celou populaci, není programatik dobrý kanál,“ doplnil. Další úskalí vidí v chybějící legislativě a složitosti celé situace pro Radu pro rozhlasové a televizní vysílání, pro niž bude kontrola obsahu a reklam náročnější. Každý divák může ve stejnou chvíli vidět něco jiného.

Zuzana Bergrová, vedoucí mediální agentury Go.Direct, vidí problém v tom, že pro rozšiřování programatické reklamy potřebuje trh odvážné klienty. „Zadavatelé by si nejraději přečetli osm článků s případovými studiemi v odborných magazínech a až pak do toho šli,“ podotkla.

Strašák se zkratkou GDPR

Velmi zdrženliví byli diskutující k často se opakujícím otázkám ohledně očekávaného evropského nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí příští rok v platnost, a jeho potenciálního vlivu na programatiku. Podle přítomných není výklad nařízení doposud jasný a nikdo neví, co přesně nastane. „Tato situace nahrává subjektům, jako je Google a Facebook,“ tvrdí Tomáš Žlůva z ČSOB. Podle něj je totiž na těchto platformách uživatel stále přihlášen a jakoukoliv změnu podmínek bez přemýšlení akceptuje. Další, zejména menší weby s tím ale mohou mít problémy.

O programatické reklamě diskutovali zprava Tomáš Žlůva a Zuzana Bergrová. Diskusi moderoval Filip Horký.
Foto: R2B2

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)