Reklama
Megaboard

Foltin: Reklamy v TV může být méně

Díky automatizovanému nákupu reklamy na základě dat můžete lépe cílit na zákazníky, zejména v televizi. Překryv tradičních médií a nových nákupních metod byl jedním z témat konference Den programatiky na pražském ČVUT. Už podruhé ji pořádala firma R2B2, jejíž technologie automatizovaný nákup reklamy umožňují.

Diskutující z řad odborníků na programatickou reklamu optimisticky doufali, že způsob nákupu televizní reklamy se změní. Ale na otázku, kdy se to stane, nedokázal žádný z nich jasně odpovědět.

Komplikace pro vysílací radu

Technologický šéf R2B2 Kamil Foltin vidí budoucnost v zářivých barvách. Až budou moci televize personalizovat obsah divákům na míru, bude možné i komerční sdělení lépe cílit, a ta tak podle něj budou účinnější. „Reklamy by pak mohlo být potřeba méně,“ nastiňuje.

S potřebou větší relevance komerčního sdělení pro konkrétního diváka souhlasí i Tomáš Žlůva, media manažer v ČSOB. Podle něj je cílenější televizní reklama pohodlnější pro diváka, ale zároveň náročnější pro zadavatele. „Pro ty, kteří chtějí zasáhnout plošně celou populaci, není programatik dobrý kanál,“ doplnil. Další úskalí vidí v chybějící legislativě a složitosti celé situace pro Radu pro rozhlasové a televizní vysílání, pro niž bude kontrola obsahu a reklam náročnější. Každý divák může ve stejnou chvíli vidět něco jiného.

Zuzana Bergrová, vedoucí mediální agentury Go.Direct, vidí problém v tom, že pro rozšiřování programatické reklamy potřebuje trh odvážné klienty. „Zadavatelé by si nejraději přečetli osm článků s případovými studiemi v odborných magazínech a až pak do toho šli,“ podotkla.

Strašák se zkratkou GDPR

Velmi zdrženliví byli diskutující k často se opakujícím otázkám ohledně očekávaného evropského nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí příští rok v platnost, a jeho potenciálního vlivu na programatiku. Podle přítomných není výklad nařízení doposud jasný a nikdo neví, co přesně nastane. „Tato situace nahrává subjektům, jako je Google a Facebook,“ tvrdí Tomáš Žlůva z ČSOB. Podle něj je totiž na těchto platformách uživatel stále přihlášen a jakoukoliv změnu podmínek bez přemýšlení akceptuje. Další, zejména menší weby s tím ale mohou mít problémy.

O programatické reklamě diskutovali zprava Tomáš Žlůva a Zuzana Bergrová. Diskusi moderoval Filip Horký.
Foto: R2B2

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále