Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Facebook vám dá megadata zadarmo

Facebook je technologickým i mediálním gigantem, jehož vize mění nejen podobu sdílení zážitků mezi lidmi, ale i budoucnost médií a mezilidské komunikace obecně. Tu Facebook představil na konferenci F8, která se konala v San José. Podle něj nás čeká kompletně propojený svět, kde nebude rozdíl mezi displejem a reálným světem – obojí bude rovnocennou realitou.

Ačkoliv byla tato akce určená hlavně developerům, i marketéři v ní mohli narazit na spoustu zajímavostí pro svoji práci, například práci s daty. Právě ta je bolístkou českého on-line marketingu.

Často využíváme výzkumy agentur nebo do jisté míry měříme nákupní chování uživatelů v on-line prostředí. Takovým datům ale chybí spárování s reálnými lidmi. Těmi reálnými lidmi nemyslíme údaje o věku a pohlaví, ale o jejich životním stylu.

Reklama
MMcite

Facebook teď marketérům představil databázi velmi zajímavých a podrobných informací o 4,6 milionu Čechů. S těmito daty chce na bázi „něco za něco“ obchodovat.

Kobercový nálet už není potřeba

Pokud implementujete jeho kód do svého e-shopu nebo na webové stránky, máte v novém rozhraní Facebook Analytics, které už mají marketéři k dispozici, možnost zjistit prakticky cokoliv.

Nemusíte nic platit. Jediné, co marketéři vrátí Facebooku zpět, jsou data o návštěvnosti. Může se stát, že cílíte reklamu na kosmetiku na ženy, které u vás na webu sice stráví pět minut, ale svobodní manažeři se zájmem o francouzskou módu u vás nakoupí jednou za rok během dvou minut za pětinásobek.

Dalším z tisíců zjištění může být třeba zaměstnavatel vašich zákazníků nebo počet dětí v rodině. To už jsou informace, které můžete využít a díky přesnějšímu cílení na bonitní zákazníky namísto kampaně typu „kobercový nálet“ ušetřit významnou část ročního rozpočtu. Standardní analytické nástroje je přitom nemají jak odhalit, protože jim chybí zdroj informací o chování uživatelů mimo samotný web. O utajení dat se přitom není třeba bát – v souhrnu všech uživatelů Facebook Analytics na světě jsou i největší české firmy jen kapkou v moři.
Jedna věc je ale jistá: v bitvě o pozornost zákazníků, která už nikdy neskončí, budou mít marketéři s know-how a nadšením pro nové technologie platforem, jako je Facebook, velký náskok před ostatními.

Autor je vedoucím strategie a médií Triad Advertising.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg představil v kalifornském San José svou vizi propojeného světa.
Foto: Triad Advertising

Reklama
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)