Jednou z velkých bariér on-line nakupování je to, že zákazník si nemůže na zboží sáhnout. Požadovaný výrobek si ale může snadno představit díky 360stupňovým fotografiím. „Slibujeme si od toho snížení množství nákupů, kdy si zákazník v e-shopu špatně vybere, například kvůli nějakému nevyhovujícímu detailu spotřebičů,“ říká Jan Míčka, majitel firmy AP servis, která provozuje e-shop Spotrebice-whirlpool.cz, na němž se interaktivní fotografie od dubna nacházejí.
Co se týče efektu na výsledky internetového obchodu, Míčka uvedl, že zatím tyto „spinové“ fotografie generují zajímavou návštěvnost z PPC reklam, zejména z bannerů.
Efektní, ale drahé
Příprava takových snímků ale není jednoduchá. Podle Míčky závisí technika focení na velikosti fotografovaného předmětu. Menší produkty fotograf umístí na speciální točnu podobnou kulatému stolu. Odsud pořídí sérii desítek záběrů kolem předmětu.
V případě větších produktů přichází ke slovu speciální otočné rameno, které rotuje kolem produktu a opět pořizuje sérii záběrů ze všech různých úhlů. Ty pak zpracuje specializovaný software. Ten vygeneruje odkaz s hotovou otočnou fotkou, který je možné umístit na web.
„Tento formát fotek může pomoci při rozhodování zákazníka, což může být konkurenční výhoda. Jejich pořizování je ovšem finančně náročné,“ shrnuje nezávislý UX designér Jan Kvasnička. Současně varuje, že tento typ snímků je kvůli jejich velké kvalitě náročný na server, na kterém je web umístěn.
Zajímavostí je, že už v roce 2013 založil Ivo Lukačovič, zakladatel Seznam.cz, cloudovou službu zaměřenou na 360stupňové vizualizace.
Zákazník si díky speciálním fotografiím může produkt prohlédnout z různých úhlů.
Foto: AP Servis