Pokud si mají studenti vysokých škol spontánně vybrat, ve kterém médiu by rádi pracovali, nejčastěji jmenují veřejnoprávní Českou televizi. Vyplývá to z každoročního průzkumu Universum, jehož výsledky přinesly Hospodářské noviny. Veřejnoprávní médium je na prvním místě v žebříčku nejžádanějších zaměstnavatelů u studentů humanitních oborů, u mladých ekonomů je celkově desáté (ale z médií také první).
U humanitních i ekonomických oborů je shodně dalším nejžádanějším mediálním domem Seznam. V humanitním žebříčku si meziročně polepšil o čtyři místa, u ekonomů se vyšvihl z loňské 27. pozice na letošní devatenáctou. Na 21. místě je u humanitních studentů vydavatelství Mafra, na 27. místě pak vydavatel tohoto týdeníku, tedy společnost Economia. Žádná jiná mediální skupina se už do první stovky nepropracovala.
Ekonomičtí studenti řadí Economii (62) před Mafru (78), zájem mají také o analýzy sociálních sítí ve firmě Socialbakers (42. místo). Stejnou společnost řadí vysoko humanitní studenti (29. místo) a posluchači IT oborů, u kterých je na 32. pozici.
Z reklamního světa se do žebříčků probojovala pouze agenturní skupina Ogilvy, u studentů humanitních oborů je to 32. nejpopulárnější zaměstnavatel.
Představte se multimediálně
„Mladí dnes chtějí mít nějakou emoci ze zaměstnavatele. Získat představu, jak to tam vypadá, jací tam pracují lidé, jaká tam vládne firemní kultura,“ podotýká k sebeprezentaci zaměstnavatelů oblastní ředitel Universum Global Tomáš Rašner. „Tuto emoci nelze sdělit standardním popisem v pracovním inzerátu, to se musí oznámit multimediálně,“ vyzývá firmy.
A které způsoby kontaktu mezi budoucím zaměstnavatelem a vysokoškolskými studenty jsou nejefektivnější? „Z průzkumů vychází, že mladí lidé dnes konzumují asi sedm mediálních kanálů. Nedá se říci, že by jeden vytlačil druhý, spíše se doplňují. Sociální média už dnes zdaleka nejsou alternativním, ale hlavním kanálem. Nejúspěšnější kampaně jsou multimediální komunikací. Číslo jedna je přesně vědět, co budu komunikovat,“ zdůrazňuje Rašner. Studenty zajímá přátelské prostředí, možnost osobního rozvoje i vysoká budoucí mzda, nejméně důležitý kariérní cíl je pro ně soutěživost.
Rašner jako příklad vyzdvihuje auditorskou firmu KPMG: „Dělají skvělé on-line věci, ale také soutěže a workshopy. V jejich komunikaci je jasné poselství, které navíc předávají kreativně. V kampaních využívají například bývalé zaměstnance, kteří už dnes pracují v jiných firmách, ale začínali v KPMG.“
Vábení televize. Oceňovaný moderátor ČT24 Daniel Stach původně přišel na Kavčí hory na exkurzi, zanedlouho už byl na obrazovce.
Foto: Česká televize