Reklama
Megaboard

Češi tuzemák stále milují

Přestože nabídka na trhu s alkoholickými nápoji je čím dál pestřejší, pozice tradičního českého tuzemáku zůstává neotřesená. Výsledky květnového průzkumu potvrzují, že jde o jeden z nejoblíbenějších alkoholických nápojů na českém trhu.

Vztah populace k tuzemáku dokládá i to, že 84 procent lidí se domnívá, že tuzemák je produkt, na který bychom měli být hrdí. Sedm z deseti Čechů pak vnímá tuzemák jako dobré pití za rozumnou cenu. Češi uvažují i prakticky: drtivá většina populace (87 procent) vnímá nutnost mít tuzemák v každé domácnosti kvůli pečení.

Češi rozhodně odmítají veškeré úvahy o tom, že by tuzemák nepatřil mezi rumy. 82 procent populace jej považuje za rum, jen 18 procent by tento produkt do této kategorie neřadilo. Zároveň se dokonce 50 procent Čechů domnívá, že tuzemák je ještě lepší než třtinové rumy. Souhlas s tímto názorem vyslovují především obyvatelé z měst a obcí do 100 tisíc obyvatel, zde se tuzemák těší největší přízni.

A kterou značku si Češi představí, když se řekne tuzemák? „Božkov je pro Čechy synonymem tuzemáku. Pro 84 procent je typickým představitelem kategorie a 87 procent se domnívá, že Božkov je nejlepší tuzemák na trhu,“ dodává k tomu Jan Polák, account director ze společnosti Ipsos. Je tedy vidět, že tuzemák rozhodně není na ústupu.

V případě dotazů pište na adresu: [email protected].

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále