Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Češi sázejí na lokální potraviny

Česká populace preferuje potraviny, které jsou vyrobeny v Česku či z českých surovin. V průzkumu Ipsosu pro AMSP to uvedlo 65 procent lidí. Nejčastějším důvodem je, že lidé chtějí podpořit místní výrobce a producenty – uvedlo ho 62 procent těch, kteří lokální potraviny nakupují.

Přestože lidé stále nejčastěji nakupují v supermarketech a hypermarketech, 79 procent lidí alespoň někdy nakupuje na farmářských či regionálních trzích, případně ve specializovaných maloobchodech. 80 procent těch, kteří na těchto místech nakupují, uvádí, že zdejší výrobky jsou kvalitnější než ve standardních obchodech.

„Ukazuje se, že lidé jsou ochotní si za kvalitní potraviny připlatit. Dokazuje to i fakt, že pouze pro devět procent populace je zcela rozhodujícím kritériem cena. Zbytek se větším či menším způsobem řídí právě dle kvality potravin,“ komentuje výsledky výzkumu Lenka Sazmová, account director, Ipsos.

Reklama
Know

Výzkum také ukázal, že se lidé nespoléhají pouze na nakoupené výrobky, ale často si pěstují vlastní plodiny, konkrétně pak 59 procent z nich. Čtvrtina populace by sice uvítala tuto možnost, ale v současnosti na to nemá vhodné podmínky. 54 procent lidí si dokonce vyrábí i vlastní produkty, např. marmelády, jogurty či kosmetiku. Častěji se k tomuto uchylují ženy, méně často pak obyvatelé Prahy.

Zdroj: Ipsos pro AMSP ČR, září 2016, reprezentativní vzorek populace ČR ve věku 18-65 let, on-line dotazování pomocí panelu Populace.cz. Pro více informací pište na [email protected].

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)