Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

7. IFPI: Oživení trhu s hudbou pokračuje

Tržby hudebního průmyslu v ČR dosáhly v roce 2016 733 milionů korun. V porovnání s rokem předcházejícím tak sice došlo k jednoprocentnímu poklesu, podle české pobočky Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI) to však bylo způsobeno snížením příjmů z provozovacích práv vybíraných Intergramem. Celkové příjmy z prodeje fyzických nosičů totiž jinak poklesly o tři procenta, zatímco prodeje digitální o stejná tři procenta vzrostly. Nejperspektivnějším příjmovým zdrojem hudebního průmyslu, který představují firmy, jako jsou Universal, Warner nebo Supraphon, je streaming, který vzrostl o 14 procent. IFPI odhaduje, že ke konci roku si některou ze streamovacích služeb platilo 110 tisíc lidí, přičemž tento počet každý měsíc roste. Nejúspěšnější je v tomto segmentu Spotify, následované Apple Music. V rámci fyzických prodejů poptávka po vinylech „úspěšně kompenzuje propady samotných CD“. Minulostí se patrně zanedlouho stane stahování hudebních souborů, downloading totiž zaznamenal hrozivý 31procentní pokles.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)