Tržby hudebního průmyslu v ČR dosáhly v roce 2016 733 milionů korun. V porovnání s rokem předcházejícím tak sice došlo k jednoprocentnímu poklesu, podle české pobočky Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI) to však bylo způsobeno snížením příjmů z provozovacích práv vybíraných Intergramem. Celkové příjmy z prodeje fyzických nosičů totiž jinak poklesly o tři procenta, zatímco prodeje digitální o stejná tři procenta vzrostly. Nejperspektivnějším příjmovým zdrojem hudebního průmyslu, který představují firmy, jako jsou Universal, Warner nebo Supraphon, je streaming, který vzrostl o 14 procent. IFPI odhaduje, že ke konci roku si některou ze streamovacích služeb platilo 110 tisíc lidí, přičemž tento počet každý měsíc roste. Nejúspěšnější je v tomto segmentu Spotify, následované Apple Music. V rámci fyzických prodejů poptávka po vinylech „úspěšně kompenzuje propady samotných CD“. Minulostí se patrně zanedlouho stane stahování hudebních souborů, downloading totiž zaznamenal hrozivý 31procentní pokles.