Péče o chrup je důležitou součástí každodenní hygieny a řada z nás už ví, že nestačí čištění zubní pastou, ale pro důkladnou péči je potřeba i dalších pomůcek pro zubní hygienu. Co se týká zubních past, mezi nejoblíbenější značky patří Colgate, Odol, Elmex či Signal. Někteří zmiňují Sensodyne nebo Parodontax, ten je o něco populárnější mezi muži.
Při výběru zubní pasty v obchodě je pětina oslovených loajální pouze jedné značce. Třetina sice kupuje jednu značku přednostně, ovšem v případě zajímavé slevové akce je ochotna vyzkoušet i značku jinou. Každý šestý se při nákupu zubní pasty řídí výhradně podle aktuálních slev. Tři čtvrtiny dotázaných používají kromě zubního kartáčku i nějaké další produkty pro zubní hygienu. Mezi ženami je to ještě více, dokonce čtyři z pěti žen užívají některý z těchto produktů.
Z konkrétních pomůcek pro zubní hygienu jsou nejpopulárnější ústní vody, ty má v oblibě více než polovina oslovených. Dvě pětiny používají mezizubní kartáček a čtvrtina dentální nit. Desetina žen si oblíbila přípravky na bělení zubů. Průměrně dotázaní stráví péčí o zuby necelých osm minut denně. Celkově o chrup pečují důkladněji ženy než muži a také si dávají více záležet při nákupu potřeb pro zubní hygienu.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.