Vladimír Pořízek: Prima už není lineární televize, ale dodavatel zábavy napříč mediatypy

Během několika týdnů spustíme nový web Primy,“ avizuje výkonný ředitel televize, pro kterou jsou čím dál důležitější multimédia a video na vyžádání.

Co v současné době považujete za hlavní programový tahák Primy?

Spíše programové taháky – tím hlavním je Ohnivý kuře, naše rodinné zlato. Teď jsme spustili Modrý kód a věříme, že přispěje k vysoké sledovanosti po 20. hodině. Dlouhodobě chceme podporovat neděli. Neočekáváme, že bychom tam rozjeli dvacetidílný seriál, zkoušíme spíš kratší formáty, jako byl Temný kraj.

Ohnivý kuře jste prezentovali jako snahu omladit hlavní kanál. Ale najednou přicházíte s Modrým kódem, který asi u mladých diváků nefunguje. Nebo se pletu?

Modrý kód je postavený tak, aby byl děj daleko dynamičtější a rychlejší, což by mělo více vyhovovat mladší generaci. Cíl tedy byl směřovat na mladší generaci, ale neskončilo to tak. Čísla neukazují, že by sledovanost u mladší cílovky byla taková.

Zahraniční studie ukazují, že typickým divákem lineární televize je pořád starší generace. Když jako zadavatel přijdu za Primou a budu chtít mladší diváky, nenabídnete mi jenom on-line formáty?

Tak to není. Hodně se mluví o tom, že se mladí na televizi nedívají. Pokles tam je, jenže v jednotkách procent. Celková sledovanost u mladších jde pomalu dolů. Musíme se připravit na situaci lineární versus nelineární televize. Odliv je i kvůli službám operátorů: catch-upům, timeshiftům a podobně. To jsou věci, kterým se musíme věnovat a přizpůsobit jim strategii. Mladí se taky dívají na seriály, ale způsob konzumace je odlišný. My to už dávno nebereme lineárně, jsme audiovizuální byznys, dodavatel zábavy přes všechny mediatypy.

Z některých formátů vznikl i časopis nebo aplikace. Jak je obchodně pojímáte?

Máme tři kategorie. První je Primáček, což je primárně pásmo dětských pořadů, existuje také v tištěné formě dětského komiksového čtvrtletníku a teď vznikl jako HbbTV brand, kde si zkoušíme zkoušíme video on demand směrované na děti. Je to audiovizuální obsah, který jenom jinak distribuujeme. Z lineárního vysílání ho přesouváme do roviny on demand. Druhá věc je, jestli budeme víc vytvářet pořady, které se budou rozšiřovat do jiných mediatypů, mít on-linovou podporu a budeme kolem nich stavět jiný svět. To jsou hlavně soutěžní a zábavní pořady. Hrajete si u televize. Třetí úroveň je byznysová – kolem určitých pořadů stavíme produkty, třeba kolem hobby magazínů. Už máme web Living o designu a bydlení. Teď spustíme PrimaNápady.cz o kutilství a zahradě. Vznikl kolem toho byznysmodel, kdy to neprodáváme na GRP, ale vytváříme balíčky pro klienty. Kdybychom měli v budoucnu třeba teleshoppingový kanál, mohl by ho klient na týden sponzorovat a k tomu mít product placement v seriálech. Byznysově se tedy zaměřujeme na segmenty, kde jsme silní, a to ten hobby segment je.

Prima stála u zrodu Asociace komerčních televizí, která se chce zaměřit na legislativní změny. Nejvíc se teď diskutuje o novince v regulaci reklamy, podle které by televize měly hodnotit, jestli je propagovaný doplněk stravy nebo lék v souladu se zákonem. Co na to Prima?

Je nesmysl činit vysílatele odpovědným za to, jak ten produkt vypadá a co se o něm v reklamě tvrdí. My přece nerozumíme tomu, jestli třeba kojenecká výživa splňuje normy. Na to nejsme odborníci. Takže nám nezbývá než smluvně přenést odpovědnost na objednatele reklamy. Jinak bychom museli celý segment vyškrtnout z reklamních investic.

Podepsání papíru je ale jenom pasivní ochrana.

Naším cílem je, aby tyto věci byly zrušeny. Podobné je to u reklamy na hazardní hry, kde můžeme být odpovědní úplně stejně jako klient, ale zpravidla nemáme jak získat podklady a nejsme schopni vůbec posoudit, jestli je to třeba jen dovednostní soutěž, nebo regulovaná hazardní hra. Odpovědnost by měla být na tom, kdo si reklamu zadá, ne na tom, kdo ji vysílá.

Vladimír Pořízek, provozní ředitel FTV Prima

Kariéru zahájil v marketingu Českomoravského penzijního fondu. Několik let byl také finančním ředitelem mediální agentury PHD. Na Primě řídil finance od roku 2007 až do roku 2012, pak dva roky vedl nákupní sdružení Opera a v roce 2014 se do Primy vrátil jako provozní ředitel.

Tahákem on-line videotéky televize Prima je pořad Prostřeno. Stanice ale myslí i na fanoušky herních turnajů, přenosy zachová i po odchodu švédských spolumajitelů.
Foto: Lukáš Bíba

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina
Návrh bez názvu-8
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
nova_O2
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa