Virtuální realita se už využívá i pro zkoumání témat, jakými jsou například nákupní chování, koncept, design, shelf testy apod., a je zřejmé, že její vliv bude v nejbližší budoucnosti i nadále růst. Rollo McIntyre, Ipsos, global head of innovation, k tomu říká: „Očekává se, že virtuální a rozšířená realita letos zažijí svůj miliardový rok.“
Virtuální realitu lze využít i v oblasti výzkumu zdravotní péče. Důkazem je i jedna ze studií, kterou Ipsos v nedávné době realizoval. Cílem bylo zmapovat roli gynekologů v rozhodovacím procesu žen ohledně používání hormonálního nitroděložního tělíska. Zvolili jsme etnografické rozhovory doplněné kombinací deníčků a Pathfinder metodologie, jejímž úkolem bylo zmapovat milníky žen od chvíle, kdy začaly poprvé užívat antikoncepci, až po volbu jejich současné antikoncepční metody. Respondentky byly pomocí virtuální reality zavedeny do ordinace gynekologa, což jim umožnilo se se zkoumaným tématem co nejlépe identifikovat. Zde si pak vyslechly doporučení lékaře ohledně hormonálního nitroděložního tělíska a poté tuto zkušenost s moderátorem detailně prodiskutovaly.
A to je právě cílem virtuální reality v marketingovém výzkumu – simulovat co nejrealističtější prostředí a tím respondentům zprostředkovat zkušenost, která marketérům pomůže pochopit jejich racionální i emocionální chování.
V případě dotazů pište na adresu: [email protected]