Velikonoce nám symbolizují především příchod jara (dvě pětiny, zejména ženy). Čtvrtina si je primárně spojuje s prodlouženým víkendem, pětina s křesťanskými svátky (častěji lidé starší 45 let a Moravané). Křesťanský či pohanský původ Velikonoc přitom zná více než polovina (54 %) dotázaných, častěji vysokoškoláci. Pokud jde o velikonoční zvyky, alespoň jeden z nich dodržuje 9 z 10 respondentů – obvykle jde o jarní úklid, zdobení bytu/domu a přijímání koledníků. Ti mají podle tří čtvrtin dotázaných jako odměnu dostávat tradičně kraslice. Samotný zvyk šupání děvčat by zachovaly dvě třetiny (častěji muži, mladí do 29 let a lidé z obcí do 5 tis. obyvatel), pro které je to hezká tradice. Tradičním způsobem (koleda, výroba kraslic, pečení…) letos plánuje velikonoční víkend strávit necelá čtvrtina lidí. Nejčastěji ale budeme obklopeni rodinou a přáteli (58 %), hlavně ženy a lidé z malých obcí. Dvě pětiny plánují odpočinek, čtvrtina výlet nebo dovolenou. Ve srovnání s Vánocemi se Velikonoce těší u lidí menší oblibě – zatímco Vánoce mají rády 3/4 populace, Velikonoce polovina. Podle tří čtvrtin jsou Velikonoce pro mnohé jen příležitostí k pití alkoholu. Z respondentů se o těchto svátcích napije každý druhý (častěji muži a lidé starší 45 let), a to nejčastěji lihovin nebo vína. Necelá čtvrtina vnímá Velikonoce rovněž jako genderově nevyvážené v neprospěch žen.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.