Content je svým způsobem záhadný, neuchopitelný a kreativní, zdá se, že je jen pro vyvolené, i když odborníků na tuto oblast přibývá.
Obsah je ale vlastně také docela nudný. Proč? Protože abyste vytvářeli opravdu úspěšný content, musíte se při jeho tvorbě prohrabávat neskutečným a nekonečným množstvím mediálních dat.
Obsah je ve své podstatě médiem, a tudíž ho můžeme poměrně jednoduše měřit. Vezměte si takové video – dnes není problém zjistit, ve které chvíli ho největší procento uživatelů opustilo, protože je pravděpodobně začalo nudit. A je tedy v našich silách se poučit a v dalším videoobsahu poznatky z tohoto měření aplikovat, a neustále tak optimalizovat výstupy.
Čtenosti článků dnes zjistíme jedním kliknutím, i to, jak se nám uživatelé pohybují (nebo nepohybují) po stránkách. Není pak nic jednoduššího než předkládat jim to, co chtějí, třeba už na první stránce nebo se v článcích zaměřit detailněji na jedno téma.
Ve svých analýzách ale můžeme jít ještě dál. Víte třeba, jak vypadá 1000 nejúspěšnějších příspěvků na sociálních sítích od vás a vaší konkurence a co mají opravdu společného? Je to barva? Je to lidský faktor? Nebo je na nich z 50 procent produkt? Dobře zanalyzovaná a následně rozumně aplikovaná data vám mohou zvýšit úspěšnost příspěvků, aniž byste museli zvyšovat investice do reklamy.
Přitom ale nemusí jít jen o data získaná z on-line prostředí. I kvalitativní průzkum před a po televizní reklamě nás může nasměrovat, kam obsah konkrétní značky zaměřit.
Přestože jste zamýšleli určitý dopad kampaně, divák si mohl odnést něco úplně jiného – tak mu jděte naproti! Obsah je tu pro uživatele, ne naopak.
Možností je samozřejmě neuvěřitelně mnoho, ale čísla obsahují všechny. Nepodceňujte tak při svých obsahových strategiích význam dat! Kreativita je fajn, ale musíme vědět, proč ji děláme tak, jak ji děláme.
Anna Březinová, ředitelka, Newcast