Pokud zavítáme do zahraničí, polovina z nás má ubytování zajištěné v hotelu, tři z 10 v penzionu či apartmánu. Pětina do ciziny vůbec nejezdí, častěji lidé bez maturity a ti s příjmy domácnosti do 20 tis. Kč. Naprostá většina (90 %) cestovatelů hledá ubytování v zahraničí v rámci dovolené, spíše výjimečně jde o služební cestu nebo jednorázové přespání (častěji u mužů).
Mezi nejdůležitější kritéria při výběru hotelu, penzionu či apartmánu patří jejich cena, lokalita a recenze předchozích návštěvníků na internetu. Muži častěji dají na vybavení interiéru a bezplatné wi-fi připojení. Internet je rozhodující rovněž pro mladé lidi do 29 let, stejně tak možnost vlastního vaření. Návštěvníci zahraničních hotelů častěji zohledňují počet hvězdiček daného zařízení.
Co se týká jídla, nejčastěji se v zahraničí stravujeme přímo v restauraci objektu, ve kterém jsme ubytováni, nebo v jeho blízkosti (zejména návštěvníci hotelů). Třetina ráda experimentuje a zkouší místní gastroslužby, pětina si vaří sama (častěji mladí). Čtyři z 10 ubytovaných byli někdy nespokojeni se službami ubytovacího zařízení (hluk, nevyhovující strava…). Polovina z nich tuto situaci řešila reklamací, polovina to nechala být, ale mnozí (18 %) tvrdí, že by dnes reklamaci podali.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.