Facebook nedávno otevřel nové reklamní platformy pro inzerenty – reklamu v rámci Instagram Stories. Proč se staly mezi uživateli sociální sítě brzy tak populárními a kde vidím jejich potenciál pro plánování kampaní?
Máte skrze ně možnost vnímat a prožívat dění okolo svých přátel nebo se přímo interagovat s danou značkou. Možnost sledování, co daná celebrita nebo značka dělá, uživatele Instagramu neskutečně baví.
Z našich zkušeností víme, že až 50 procent followerů zhlédne Instastories stránek, které odebírají. Nejzajímavější je to, že když na Instastories uživatel najede, překryjí celou obrazovku. Díky tomu věnujete celou svou pozornost pouze jednomu sdělení, a ne třem a více, jako například při feedu na Facebooku.
Reklama zde funguje podobně jako televizní blok reklam. Daná informace se zobrazuje po dobu pěti sekund, což je dost dlouhá doba na to, všimnout si jasně formulovaného sdělení nebo značky. Na rozdíl od televize však máte k dispozici obrovské množství cílení.
Pokud chcete zacílit danou značku nebo produkt například na fanoušky Leoše Mareše, kteří žijí v Praze a sledují další vybrané značky nebo mají zálibu v běhání, můžete tak učinit. Můžete je zachytit rovnou na Letné při běhu.
Krátká autentická videa jsou komunikací dnešní doby, kdy ve stále složitějším a digitálnějším světě nedokážeme konzumovat dlouhá videa, texty nebo sdělení.
Instastories tak mohou televizní kampaně brzy nahradit. V rámci několika testů Instastories jsme došli k tomu, že při skóre relevance 10/10 se nám podařilo získat 1000 zobrazení cca za 20 korun. To je 2000 korun při zásahu 100 000 uživatelů.
Zatím není možné vkládat prokliky (to až v dalším updatu), ale už nyní se CTR (proklik na profil inzerenta z horního loga) pohybuje mezi jedním a dvěma procenty. Cenově je tak reklama na úrovni cen reklamy na Instagramu, a formát tedy není dražší.
Reklama má proto velký potenciál stát se součástí všech brandových kampaní.
Vojtěch Lambert, ředitel digitální agentury LCG New Media