Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Programatik v OOH? Možné je vše

Na trh proniká stále výrazněji digitalizace outdoorových reklamních formátů a mediální subjekty si uvědomují, že kromě nových způsobů vizualizace reklamy skrývá tento systém potenciál i pro její nakupování. Ve Spojených státech a nově třeba i v Austrálii se upouští od nákupního modelu postaveného na přímém prodeji a na řadu přichází – pro někoho možná překvapivě – programatický nákup.

Rich Ventura, předseda americké Digital Signage Federation (asociace, která se soustřeďuje na networking a podporu digitální reklamy), pokládá právě integraci programatiku do nakupování digitálních OOH ploch za jeden z hlavních letošních trendů v tomto segmentu.

„Programatický nákup reklamy na tento typ plochy může zefektivnit jak časové, tak například lokační cílení. Dává tak volnější ruce marketingovým týmům komunikovat třeba konkrétní akci bez dlouhého předchozího plánování,“ věří Martin Čelikovský, jednatel společnosti R2B2. „Reklama nakoupená programatickým nákupem se může na těchto plochách zobrazit během několika minut,“ poukazuje Čelikovský na další výhody.

Reklama
ČEZ

V Česku zatím hudba budoucnosti

Kvůli počtu digitálních venkovních nosičů i pomalejší integraci světových trendů na český trh je zatím programatik považován spíš za bránu do nákupu inzerce na internetu. „Spontánní zájem roste o programatické obchodování v on-linu, v ostatních mediatypech klienti o programatiku ještě nepřemýšlejí,“ říká na současnou situaci Tomáš Řehák, šéf společnosti Programmatic. Podle něj navíc zatím neexistuje dostatečně robustní distribuční síť OOH.

Systémy, které jsou momentálně v Česku k dispozici, by takový přechod umožňovaly. „Technologicky je všechno připravené, potřebné technologie máme, nebyl by problém odbavovat libovolnou plochu, limituje nás ale fragmentace trhu,“ vysvětluje Tomáš Řehák. S tím souhlasí i Martin Čelikovský z R2B2. „Čeká se na překonání prvotních překážek na straně provozovatelů těchto ploch. Těmi mohou být implementace či stabilita připojení k internetu, která je u programatického nákupu vyžadována,“ uzavírá Čelikovský.

Digitálních venkovních nosičů přibývá, byť u nás pomaleji. Podle expertů je však přechod otázkou času.
Foto: Shutterstock

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)