Remarketing je jednoznačně z pohledu efektivity nejvýkonnější formou reklamy,“ tvrdí David Velechovský, manažer služby Sklik.
Remarketing neboli retargeting je určený k opětovnému oslovení návštěvníků webových stránek pomocí textových nebo bannerových formátů. Můžete ho využívat v systémech Sklik od Seznamu a AdWords spadajícího pod Google. Oslovujete například uživatele, kteří si u vás prohlíželi televizor a nákup nedokončili.
Schopnost opětovně přivádět návštěvníky na web a činit z nich zákazníky si chválí i Daniel Ondrášek, vedoucí výkonnostního marketingu v CZC.cz. V tomto e-shopu s elektronikou do remarketingu investují do pěti procent marketingového rozpočtu.
Nejlepších výsledků remarketingu dosahuje obchod v impulzivních nákupech. Funguje i u dražších produktů, ale u těch je třeba dbát na správné načasování nebo nabídnout zajímavý benefit.
„Za nevýhodu remarketingových kampaní považujeme, že cílí i na ty, kteří by pravděpodobně nakoupili i bez opětovného zasažení,“ podotýká Ondrášek z CZC.cz.
Velechovský ze Skliku zároveň varuje, že špatně nastavená kampaň může být pro uživatele obtěžující. Zvláště v případě vysoké frekvence stejného sdělení. Pak se často stává, že je pro daného člověka reklama nerelevantní.
Pokud chce firma začít s remarketingem v Googlu, je třeba na všechny stránky webu nebo mobilní aplikace přidat značku pro remarketing. To je krátký úryvek kódu, který získáte ve službě AdWords. „Je ale potřeba dodržovat zásady pro personalizovanou inzerci,“ upozorňuje Lukáš Raim, produktový manažer Agentury Najisto.