Platební chování mileniálů

Stále více musí firmy reflektovat postoje mileniálů – generace, která už je v produktivním věku. V roce 2016 provedl Ipsos MORI globální výzkum na skupině mileniálů (18-35 let) v USA a v Evropě. Zaměřil se na jejich platební chování. Není žádným tajemstvím, že mileniálové a mobilní technologie jsou neodlučitelně spojeni. Výzkum se však chtěl detailněji zaměřit na to, jak přesně jsou mobilní technologie touto generací využívány a k čemu. Z výsledků např. vyplynulo, že 84 procent amerických mileniálů platí za každodenní jídlo a pití platební kartou, kdežto 70 procent německých platí za potraviny a nápoje v hotovosti. 55 procent německých mileniálů nikdy nezkusilo platbu mobilním telefonem, kdežto 52 procent amerických tento způsob úhrady běžně používá; 76 procent italských mileniálů obdrží plat bankovním převodem, u mileniálů z USA je to 45 procent a 31 procent z nich obdrží mzdu formou šeku. „Bankovní šeky jsou překvapivě stále velmi rozšířenou platební formou v USA na rozdíl od Evropy,“ komentuje výsledky výzkumu Lenka Sazmová, account director z Ipsosu. Ze studie rovněž vyplynulo, že 98 procent amerických mileniálů používá smartphone, 80 procent jich používá PC/Mac a 20 procent wearables oproti 46 procentům mileniálů z Velké Británie používajících smartphone a 68 procentům mileniálů z Německa, kteří používají PC/Mac.

Zdroj: Ipsos MORI pro VocaLink Connect, květen 2016. Cílem výzkumu bylo porozumět tomu, jak technologie a sociální média ovlivňují život mileniálů, jaké přístupy a trendy v jejich současném platebním chování můžeme pozorovat a jak si představují fungování platebního procesu v budoucnosti. V případě zájmu o bližší informace, prosím, pište na adresu [email protected].

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia