Ve čtyři zlaté, sedm stříbrných a pět bronzových ocenění proměnila svých rekordních 22 nominací pražská agentura Kaspen/Jung von Matt v letošním ročníku soutěže ADC Creative Awards, dříve známé jako Louskáček.
Většinu cen získala za práce pro značky svého dlouholetého klienta, společnosti Budějovický Budvar. Bustičky brýlatého kreativce se zlatými sklíčky dostala za řemeslné zpracování a zvuk z televize dobře známé kampaně Tři pokušení značky Budějovický Budvar, za grafický design kampaně Mezinárodní den venkovských žen značky Pardál a za řemeslné provedení spotu Let the Ink Flow brandu Jägermeister z portfolia společnosti Rémy Cointreau.
Kaspen tak – při opětovné neúčasti Young & Rubicam Prague, která se zaměřuje jen na zahraniční soutěže – opět potvrdil svou dominanci v našem největším reklamním klání.
Jen vzdáleně se k němu přiblížila pražská pobočka DDB, která z devíti shortlistů vytěžila tři zlaté Louskáčky za – na turisty cílenou – kampaň When You’ve Had Enough, konkrétně v kategoriích outdooru, promo materiálů a integrované kampaně.
Za tuto kampaň pro řetězec rychlého občerstvení dostala ještě jeden bronz, dva další ale získala – a to v kategoriích venkovní reklamy a fotografie – za projekt Mezi svými pro Integrační centrum Praha, ve kterém ukazovala, jak Čechy vidí cizinci, kteří u nás žijí.
Pořádající ADC Czech letos rozdal 60 sympatických bustiček brýlatého kreativce vyrobených z šedé litiny. Váhu jednotlivých ocenění určuje zabarvení skel brýlí.
Foto: ADC Czech
Zlaté Louskáčky získaly ještě agentury Bistro/Bistro Digital, Fallon Prague, Mustard, WMC/Grey a Zaraguza. Bistro jednoho za on-line kampaň Rupturalismus pro značku Lenovo, Fallon za globální spot Kodiaq Alaska pro automobilku Škoda Auto, agentura Mustard taky jednoho v kategorii Branded Content za projekt Bike Unfriendly Mumbai Mess rovněž pro Škodovku.
WMC/Grey obdržela hned dvě zlata a jedno stříbro za projekt „úklidového“ Rádia bubble pro klienta Laufen CZ. A pražská pobočka slovenské agentury Zaraguza své tři nominace proměnila hned ve dvě zlata. Konkrétně za použití médií a on-line kampaň Čokoláda hraje značky Studentská pečeť. Žádné zlato nezbylo na Havas Prague, jejíž kreativce ovšem mohou těšit dvě stříbra a pět bronzů za realizace pro Eko-kom a Amnesty International.
Spousta cen, ale žádná Grand Prix
Celkem porota vedená kreativní ředitelkou německé agentury Track Brittou Poetzschovou rozdala 60 ocenění. Naopak se však letos rozhodla neudělit Grand Prix, což v posledních letech nebylo zrovna obvyklé.
„Oceňovali jsme práce postavené na nových nápadech, s výjimečným provedením, ale současně jednoduché a srozumitelné. Takových jsme viděli celou řadu, vždyť jsem udělili šest desítek cen. Ale něco tak výjimečného, aby si to zasloužilo Grand Prix, to jsme tady letos bohužel neviděli,“ vysvětlila předsedkyně poroty.
„Přestože jsme měli porotu víc mezinárodní než loni, urodilo se víc cen. To může znamenat, že byla příliš štědrá, nebo že se úroveň přihlášených prací neustále zlepšuje. Věřím, že je to ta druhá možnost,“ doplnil předseda ADC Radouane Hadj Moussa.
Titulem Klient roku byla po třech letech dominance pivních značek – postupně to byly Budějovický Budvar, Pilsner Urquell a naposledy Heineken – oceněna už zmiňovaná automobilka Škoda Auto. Zlatý ohníček za osobní kreativní přínos české reklamní tvorbě převzal Petr „Zlatan“ Vlasák, kreativní ředitel agentury Comtech.
V premiérové soutěži mladých režisérů Young Directors, vyhlášené ve spolupráci s Asociací producentů v audiovizi, historicky první zlato získal Pavel Soukup, který svůj treatment natočil pod supervizí producenta Jirky Ptáčka a kreativce Martina Charváta.
Soutěž ADC Creative Awards 2016 pořádalo jako obvykle profesní sdružení profesionálů v reklamním průmyslu Art Directors Club Czech. Letos se konala ve strohém prostředí tanečního klubu Roxy. Akci už poněkolikáté neuváděl profesionální moderátor, ale reklamní profesionál. To má své výhody, protože rozumí svému publiku. Ale i nevýhody, protože prostě lze poznat, že v tomto oboru nejde o profesionála. Letos se tohoto nelehkého moderátorského maratonu zhostil David Suda, kreativní ředitel agentury WMC/Grey.