Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jak Češi znají „lidské“ služby?

Službám tzv. sdílené nebo komunitní ekonomiky se u nás pravděpodobně daří. Existuje řada serverů, díky nimž si lidé mohou od druhých půjčit nějakou věc, darovat ji nebo sdílet. Vybrali jsme některé z nich, abychom zjistili, do jaké míry je lidé znají. To znamená nejen pasivní znalost podle jména, ale také jestli s nimi mají nějakou osobní zkušenost. Respondentům byl předložen seznam společností. Nejznámější mezi českou on-line populací ve věku 18-60 let jsou společnosti Zonky („lidé půjčují lidem peníze“) a Dámejídlo.cz (rozvoz jídla). Podle jména je zná 58 procent lidí. Společnosti Uber a Letgo.cz zná přibližně třetina lidí, Airbnb, BlaBlaCar a Liftago zhruba pětina. Pravděpodobně nikoho nepřekvapí, že vyšší povědomí o nich mají lidé do 35 let než starší. Stejně jako fakt, že vyšší povědomí mají lidé z velkých měst nad 100 tisíc obyvatel, vyjma společností Zonky a Letgo.cz. Je to dané tím, že řada služeb se týká Prahy nebo velkých měst a že otevřenější ke sdílení i k technologiím jsou lidé mladší než starší. Pohlaví má rovněž vliv na znalost některých společností – například muži častěji než ženy označili Uber a Liftago, ženy více než muži znaly Letgo.cz.

Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)