Kniha Digitální design: Pohled za pixely je sborník ke stejnojmenné výstavě, která byla k vidění předloni v Praze a minulý rok ve Zlíně, Brně a Plzni. Cílem knihy je představit stále se rozšiřující disciplíny digitálního designu a tvorbu digitálního produktu. Vznikla ve spolupráci organizace Czechdesign a Asociace UX.
Základ knihy tvoří rozhovory s deseti českými odborníky na digitální design, doplněné bonusovým materiálem.
Například UX konzultant na volné noze Jan Řezáč mluví o strategii, specialista na UX Martin Kopta představuje uživatelské testování. Jakub Franc, ředitel firmy GoodData, objasňuje zásady webové typografie. Každé z témat je vysvětleno poměrně stručně, ale pro zájemce o hlubší studium problematiky je vždy doplněno řadou odkazů na další zdroje.
V knize má prostor i přístupnost pro handicapované uživatele, tedy jak uzpůsobit web pro uživatele se zrakovým či sluchovým postižením nebo pro uživatele, kteří mají zhoršenou motoriku končetin.
Bonusový materiál obsahuje rozhovor s berlínským experience designérem Andreasem Wegnerem o konkurenční výhodě, kterou díky digitálnímu designu mohou firmy získat.
Kniha může odborníkům na marketing a komunikaci přinést pohled na specifika tvorby produktů pro digitální svět. Marketéři také často s grafickými nebo UX designéry spolupracují, proto jim znalost této problematiky může pomoci v komunikaci se spolupracovníky.
Sborník Digitální design: Pohled za pixely má 80 stran.
Repro: MAM