Brandingy musí zapadat do webu

Dnes zahajujeme sérii článků, v nichž se podíváme na vnímání různých reklamních formátů v on-line prostředí. Obecně z předchozích výzkumů víme, že respondenti přistupují k otázkám na vnímání reklamy spíše rezervovaně. A na to musíme brát při interpretaci ohled.

Abychom si byli jisti, že respondenti odpovídají k relevantním formátům, vždy jsme jim ukázali několik variant daného formátu. Celkové hodnocení formátu branding, reklamy obtékající webovou stránku, je nevyhraněné a spíše neutrální. Na škále, kde 0 je nejhorší hodnocení a 10 nejlepší, byla průměrná známka 5,3.

Z hlediska věku brandingy vadí více starší části respondentů (45-60 let), naopak té nejmladší (18-35 let) části brandingy spíše nevadí. Zajímavý pohled ještě na téma brandingu samotného. V případě, že branding tematicky zapadá do obsahu webu (např. reklama na mobilní telefon na technologickém webu), jeho vnímání je výrazně lepší. V těchto případech jej pak dvě třetiny respondentů vnímají pozitivněji, v případě respondentů mladších 45 let to jsou téměř tři čtvrtiny. Vhodné cílení reklamy ve formě brandingu tak zlepšuje její vnímání.

Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia