Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Brand safety: nenechte vaši značku u nevhodného obsahu

Problémy se zobrazováním reklam u videí a na webech se závadným obsahem nabraly v posledních týdnech znovu na síle. Pozornost k problematice brand safety, tedy vyloučení nežádoucího umístění reklam v kontextu poškozujícím inzerovanou značku, přitáhl zejména razantní vzkaz pro Google od několika globálních firem. Zprávy o tom, že firmy jako GM, Walmart, PepsiCo, L’Oréal a další pozastavily inzerci na YouTube, v Google Display Network v USA a na dalších trzích, obletěly před časem reklamní svět. A Google musel reagovat.

Na začátku dubna proto představil nová opatření směřující k větší bezpečnosti značek inzerujících napříč jeho platformami. Pro oblast monitorování závadného obsahu navázal spolupráci s analytickou společností ComScore a zpřísnil také pravidla pro zapojení do partnerského programu YouTube (YPP) umožňujícího umísťovat do videí reklamy. Nově zde zavedl podmínku překročení hranice 10 tisíc zhlédnutí a následnou bezpečnostní kontrolu účtu ve vztahu k dodržení pravidel YPP.

Tato pravidla sama o sobě problém neřeší. Zásadní je zde především samotné nastavení parametrů kampaně a zpřesnění toho, kde se reklamy (ne)budou zobrazovat. Například vyloučením kategorií webů obsahujících vulgarismy, sexuální tematiku nebo násilný či šokující obsah, což je možnost, kterou Google také nedávno zavedl.

Reklama
Abovalve

Není ale třeba jen vyčkávat, s čím přijde samotný Google. Proaktivitu je namístě očekávat v první řadě ze strany vaší mediální agentury, která by měla klientovi navrhnout soubor brand safety opatření. Může například vytvořit seznam webů s nevhodným obsahem (útočným, propagandistickým, dezinformačním nebo v některých případech i bulvárním), které má z kampaní preventivně vyloučit. Obdobně lze postupovat také v případě mobilních aplikací.

Bezpečností obsahu vnímání vaší značky však nekončí. Stále častěji se řeší také kvalita obsahu a vizuální podoba webu, na němž se reklamy zobrazují. I to totiž ovlivňuje vnímání značky a v důsledku také výsledky celé vaší kampaně.

Zuzana Valdová, media planner, Red Media

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)