7. BuzzFeed byl poprvé navržen na Pulitzera

Hlavní Pulitzerovu cenu, vrcholné ocenění pro americké novináře, letos získal list New York Daily News a nezisková novinářská společnost ProPublica. Porotci je vyznamenali za zprávy o zneužívání pravomocí newyorskou policií. Za investigativní žurnalistiku pak ocenění získal deník Charleston Gazette-Mail a za mezinárodní zpravodajství novináři deníku New York Times, kteří se věnovali snahám ruského prezidenta Vladimira Putina rozšířit svůj vliv v zahraničí. Letos to bylo také vůbec poprvé, kdy se na užší seznam nominací mezi velké zavedené redakce propracoval převážně zábavní server BuzzFeed. V kategorii mezinárodního zpravodajství byl na cenu navržen jeho reportér Chris Hamby za seriál sedmi investigativních článků, v nichž zmapoval, jak nadnárodní korporace obcházejí předpisy a ekologické zákony v chudších státech. Pro Hambyho to není první nominace v žurnalistické kariéře. V roce 2014 dokonce Pulitzera už získal za reportáž, jak právníci a lékaři systematicky oškubávali vážně nemocné horníky, aby jim nemuseli vyplácet kompenzace za zničené zdraví. Tehdy ale ještě nepůsobil v barvách BuzzFeedu. Ceny uděluje newyorská Kolumbijská univerzita.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia