6. Retail 2016: slevy stále žádané, letáky už méně

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR a výzkumná agentura GfK zveřejnily data o vývoji maloobchodního trhu a e-commerce v ČR za loňský rok. Nejrychleji rostly obraty internetových obchodů a prodeje pohonných hmot. Více než tři čtvrtiny výdajů domácností loni skončilo u deseti největších řetězců. Pokračovala tržní koncentrace a v řadě prodejen velkých řetězců, ale i specializovaných maloobchodů a obchodních středisek probíhal remodeling obchodních prostor. Podle studie GfK Shopping Monitor a GfK Retail Vision 2020 zákazníci v posledních letech své chování pozvolna mění. Klesá využití promočního letáku, zákazníků slyšících na promoční akce ale zatím neubývá, zejména mezi staršími a méně vzdělanými skupinami nakupujících. Šanci změnit spirálu slev má mladá generace, které více záleží na výběru a kvalitě. Výrazné snížení počtu slev by znamenalo citelné zdražení řady výrobků, zároveň by ale podpořilo zájem o privátní značky.

Prémiové privátky jako Tesco Finest, Albert Excellent, Billa Premium, Lidl Deluxe a Kaufland Exquisit posilují na úkor těch levnějších v kategorii „economy“.

Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk