Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

6. Retail 2016: slevy stále žádané, letáky už méně

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR a výzkumná agentura GfK zveřejnily data o vývoji maloobchodního trhu a e-commerce v ČR za loňský rok. Nejrychleji rostly obraty internetových obchodů a prodeje pohonných hmot. Více než tři čtvrtiny výdajů domácností loni skončilo u deseti největších řetězců. Pokračovala tržní koncentrace a v řadě prodejen velkých řetězců, ale i specializovaných maloobchodů a obchodních středisek probíhal remodeling obchodních prostor. Podle studie GfK Shopping Monitor a GfK Retail Vision 2020 zákazníci v posledních letech své chování pozvolna mění. Klesá využití promočního letáku, zákazníků slyšících na promoční akce ale zatím neubývá, zejména mezi staršími a méně vzdělanými skupinami nakupujících. Šanci změnit spirálu slev má mladá generace, které více záleží na výběru a kvalitě. Výrazné snížení počtu slev by znamenalo citelné zdražení řady výrobků, zároveň by ale podpořilo zájem o privátní značky.

Prémiové privátky jako Tesco Finest, Albert Excellent, Billa Premium, Lidl Deluxe a Kaufland Exquisit posilují na úkor těch levnějších v kategorii „economy“.

Reklama
Know
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu