Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR a výzkumná agentura GfK zveřejnily data o vývoji maloobchodního trhu a e-commerce v ČR za loňský rok. Nejrychleji rostly obraty internetových obchodů a prodeje pohonných hmot. Více než tři čtvrtiny výdajů domácností loni skončilo u deseti největších řetězců. Pokračovala tržní koncentrace a v řadě prodejen velkých řetězců, ale i specializovaných maloobchodů a obchodních středisek probíhal remodeling obchodních prostor. Podle studie GfK Shopping Monitor a GfK Retail Vision 2020 zákazníci v posledních letech své chování pozvolna mění. Klesá využití promočního letáku, zákazníků slyšících na promoční akce ale zatím neubývá, zejména mezi staršími a méně vzdělanými skupinami nakupujících. Šanci změnit spirálu slev má mladá generace, které více záleží na výběru a kvalitě. Výrazné snížení počtu slev by znamenalo citelné zdražení řady výrobků, zároveň by ale podpořilo zájem o privátní značky.
Prémiové privátky jako Tesco Finest, Albert Excellent, Billa Premium, Lidl Deluxe a Kaufland Exquisit posilují na úkor těch levnějších v kategorii „economy“.