1. Šéf ČT obhajuje mandát, vyzve ho jedenáct rivalů

Citelně menší zájem uchazečů než v minulých letech vyvolal tendr na generálního ředitele České televize. Přihlásilo se celkem dvanáct zájemců, stávajícího šéfa Kavčích hor Petra Dvořáka nevyjímaje. První kolo volby, při kterém Rada České televize zúží kandidátní listinu na několik finalistů, proběhne 12. dubna. Z tuctu zájemců o post mají největší zkušenosti s vedením televize a zároveň největší šance dva kandidáti. Současný ředitel Petr Dvořák a bývalý ředitel Primy Martin Konrád. Naproti tomu vedoucí zahraniční redakce Českého rozhlasu a bývalý zpravodaj ČT v Bruselu Jiří František Potužník a nynější šéfeditor zpravodajství Karel Novák mají zase dlouholeté praktické zkušenosti se zpravodajstvím. Dvořák se chce zaměřit na druhou vlnu digitalizace. „Rád bych využil své zkušenosti a pomohl televizi tímto procesem úspěšně projít,“ popsal jeden z důvodů pro obhajobu. Potužník hovoří o využití moderních technologií, díky nimž má ČT nabízet osobní balíčky. Novák chce změnit nastavení programu ČT24 tak, aby obrátil trend sledovanosti. Konrád bude mimo jiné propagovat původní tvorbu o české historii, která „má navrátit Čechům hrdost“. Zájem o řízení televize projevili také Alena Dlabačová, specialistka na mezinárodní vztahy Gabriela Froňková Dousková, specialista na PR Tomáš Kopečný, dramaturg Milan Vacek, režisér hudebních pořadů Stanislav Vaněk, Petr Vinklář, bývalý poslanec ODS Daniel Petruška a politik Radoslav Štědroň.

„V řadě oblastí, od původní tvorby po nová média, jasně vidím směr, kudy by se televize veřejné služby měla ubírat,“ vysvětlil Petr Dvořák, proč chce obhajovat mandát.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia