Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Velké obchody s nábytkem se bojí jít do on-linu. Zbytečně

Pryč jsou doby, kdy prodej nábytku po internetu vypadal jako bláznivý nápad. Z celkového trhu o objemu přibližně 35 miliard korun už on-line prodej začíná ukrajovat zajímavý podíl, který se odhaduje minimálně na sedm procent. O tom, že jde o atraktivní odvětví, svědčí i průměrná cena jedné objednávky, která v minulém roce činila v našem e-shopu necelých 7500 korun.

Do karet on-line prodeje nábytku hraje nejenom každoročně rostoucí e-commerce, ale i současný trend personalizace veškerého zboží, na který reagují i výrobci nábytku. Zákazník si tak na internetu u každého výrobku může pohodlně vybírat i z několika desítek až stovek barevných či materiálových variant jednoho modelu. Rozměry, barva, dekor nebo třeba čalounění.

Spolehlivá a cenově dostupná logistika je ale jednou z překážek, které brání vstupu velkých retailových prodejců s nábytkem na on-line trh. V jejich případě bych viděl i jako zbytečné podcenění a skepsi vůči myšlence, že by lidé nakupovali nábytek přes internet. Tuto počáteční nedůvěru v internetový prodej dnes tradiční hráči na trhu s nábytkem horko těžko dohánějí a je otázkou, jak dlouho jim bude trvat vybudovat skutečně plnohodnotné internetové obchody.

Reklama
MMcite

Nefunkční odkazy, absence návodů na montáž nebo neúplné popisky tvoří další skupinu nešvarů, které podkopávají důvěru zákazníka při nákupu. Čím více hodnotných informací zákazníkovi poskytnete, tím větší je pravděpodobnost, že nakoupí právě u vás. U nábytku to platí dvojnásob. Stejně tak je důležité motivovat zákazníky, aby hodnotili zakoupené zboží, což pomáhá dalším zákazníkům v rozhodování.

Široká nabídka, nízká cena, jednoduchý výběr, levná doprava a možnost okamžité vizualizace vybrané varianty nábytku – to jsou z mého pohledu hlavní výhody dobře řešeného e-shopu nad kamennou prodejnou. Aby e-shopy s nábytkem všechny tyto výhody plně využily, musí pro zákazníky vytvořit uživatelsky přívětivé nákupní prostředí, které je zbaví posledních pochybností i zažitých mýtů o nakupování nábytku přes internet.

Vít Fišer, PR & brand specialista, MT-nábytek.cz

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu