Velké obchody s nábytkem se bojí jít do on-linu. Zbytečně

Pryč jsou doby, kdy prodej nábytku po internetu vypadal jako bláznivý nápad. Z celkového trhu o objemu přibližně 35 miliard korun už on-line prodej začíná ukrajovat zajímavý podíl, který se odhaduje minimálně na sedm procent. O tom, že jde o atraktivní odvětví, svědčí i průměrná cena jedné objednávky, která v minulém roce činila v našem e-shopu necelých 7500 korun.

Do karet on-line prodeje nábytku hraje nejenom každoročně rostoucí e-commerce, ale i současný trend personalizace veškerého zboží, na který reagují i výrobci nábytku. Zákazník si tak na internetu u každého výrobku může pohodlně vybírat i z několika desítek až stovek barevných či materiálových variant jednoho modelu. Rozměry, barva, dekor nebo třeba čalounění.

Spolehlivá a cenově dostupná logistika je ale jednou z překážek, které brání vstupu velkých retailových prodejců s nábytkem na on-line trh. V jejich případě bych viděl i jako zbytečné podcenění a skepsi vůči myšlence, že by lidé nakupovali nábytek přes internet. Tuto počáteční nedůvěru v internetový prodej dnes tradiční hráči na trhu s nábytkem horko těžko dohánějí a je otázkou, jak dlouho jim bude trvat vybudovat skutečně plnohodnotné internetové obchody.

Nefunkční odkazy, absence návodů na montáž nebo neúplné popisky tvoří další skupinu nešvarů, které podkopávají důvěru zákazníka při nákupu. Čím více hodnotných informací zákazníkovi poskytnete, tím větší je pravděpodobnost, že nakoupí právě u vás. U nábytku to platí dvojnásob. Stejně tak je důležité motivovat zákazníky, aby hodnotili zakoupené zboží, což pomáhá dalším zákazníkům v rozhodování.

Široká nabídka, nízká cena, jednoduchý výběr, levná doprava a možnost okamžité vizualizace vybrané varianty nábytku – to jsou z mého pohledu hlavní výhody dobře řešeného e-shopu nad kamennou prodejnou. Aby e-shopy s nábytkem všechny tyto výhody plně využily, musí pro zákazníky vytvořit uživatelsky přívětivé nákupní prostředí, které je zbaví posledních pochybností i zažitých mýtů o nakupování nábytku přes internet.

Vít Fišer, PR & brand specialista, MT-nábytek.cz

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia