Kampaň, která poběží od konce března, navazuje na ikonický claim „Spak má šmak“, ale dává si za cíl značku omladit a připomenout těm, kteří na ni od devadesátých let zapomněli.
Hlavním hrdinou kampaně je zakladatel a majitel společnosti, rakouský podnikatel Hans Peter Spak, který byl vůbec prvním zahraničním investorem v porevolučním Československu. Značka má svůj hlavní provoz v šumavské Sušici, kromě vlajkového produktu – kečupu a jeho ochucených variant – vyrábí i dresinky, omáčky, majonézy, hořčice a křeny ve skle.
Spak plánuje aktivity na období jaro-podzim, televizní spot v létě doplní série digitálních aktivit, eventů, pan Spak se objeví i na POS materiálech. Kampaň připravila agentura Kaspen/Jung von Matt, TV spot vznikl v produkci Bistro Films v režii Jamese Pilkingtona. PR má na starosti agentura Doblogoo, média nakupuje PHD.
Spotřebitelské povědomí o značce Spak v 90. letech bylo díky prvním reklamám velmi silné, poté ji však zastínila dravější značka Heinz (Kraft Heinz), z tuzemských výrobců konkuruje Spaku ještě Otma (Hamé).
Hans Peter Spak, člen staré rakouské lahůdkářské rodiny, vystupuje v nové kampani osobně jako garant toho, že Spak má šmak.