Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Sledujte díky Google Analytics, co se děje na vašem webu. Ale mějte ho správně nastavený

Aktivní každodenní používání nějakého analytického nástroje na webu není výhodou, ale nezbytnou nutností. Co neměříte, to nemůžete řídit,“ tvrdí Jan Tichý, ředitel agentury Medio Interactive.

Jedním z velmi rozšířených nástrojů pro měření a chování uživatelů na webu je Google Analytics.

Jeho výhodami jsou především snadné nasazení a intuitivní používání. Tento nástroj také nabízí velké množství funkcí od dat o cílení reklamy na uživatele a vyhodnocování kampaní přes analýzu obsahu či chování uživatelů na stránkách až po vyhodnocování objednávek v e-shopu.

Reklama
Know

Tichý zároveň upozorňuje, že hodně firem si Google Analytics založí a myslí si, že to tím skončí. Takto ale nedostanou z nástroje čistá a použitelná data. Pro jejich získání je podle něj potřeba několik dalších desítek hodin dodatečných nastavování a implementací.

Nástroj také není vhodný pro sledování, kam na obrazovce uživatelé nejvíce klikají nebo jak daleko odscrollují stránku.

Analytics nestačí jen zapnout

„Google Analytics není stoprocentně přesný analytický nástroj. Jeho cílem není poskytovat nezpochybnitelná byznysová data, ale spíše orientační přehled o dění na vašem webu,“ upozorňuje Ondřej Chvojka, datový analytik agentury Acomware. Odchylka mezi tímto nástrojem a skutečností se podle něj pohybuje okolo 10 procent, což může být způsobeno blokováním reklamy nebo uživateli s vypnutým JavaScriptem.

Firma, která s Google Analytics začne, může sledovat objem návštěvnosti. Z marketingového hlediska je také důležitý zdroj návštěvnosti. Ten naznačuje, odkud přišli návštěvníci, kteří na webu nakoupili nebo splnili jiný cíl webu. Tento cíl může být například odeslání objednávky, vyplnění formuláře nebo registrace uživatele.

Jan Tichý z Medio Interactive ale dodává: „V analytice nejde pouze o sledování konkrétních dílčích údajů. Naopak, jde o hledání vztahů mezi mnoha různými údaji, jejichž kombinace mohou teprve něco znamenat pro váš byznys.“

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)