S taxi jezdí hlavně obyvatelé velkých měst

Taxislužbu alespoň někdy využívá 60 % internetové populace, častěji obyvatelé Prahy a ostatních velkých měst. Nevyužívají ji ale příliš často. Pouze necelých 8 % lidí uvádí, že s taxi jezdí alespoň jednou měsíčně a častěji. Další desetina alespoň jednou za čtvrt roku. Ostatní jezdí s taxi spíše příležitostně, pokud potřebují zajistit odvoz z kulturní akce. Respondenti, kteří nikdy nevyužívají taxislužbu, uvádějí, že ji nepotřebují nebo je pro ně tato služba příliš drahá. Jsou to častěji obyvatelé nejmenších obcí do 5000 obyvatel. Nejčastěji si taxi objednáváme zavoláním na číslo, které máme uložené v mobilním telefonu, až s odstupem následuje vyhledávání čísla na webu nebo chycení taxi přímo na ulici. Objednání přes mobilní aplikaci zatím není příliš rozšířené, využívá ji minimum lidí, častěji jsou to mladí lidé do 29 let, vysokoškolsky vzdělaní a obyvatelé Prahy.

Oblíbenou přepravní společnost, kterou vždy preferují, má 15 % uživatelů taxi. Hlavními důvody preference konkrétní firmy jsou především spolehlivost, nízké ceny a snadné objednání. Za přepravu obvykle zaplatíme částku do 200 až 400 Kč, pouze desetina zaplatí částku vyšší. Nějakou negativní zkušenost s taxislužbou uvádí 6 % klientů. Nejčastěji se jednalo o předraženou, nebezpečnou jízdu nebo nepříjemné chování řidiče.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia