Po více než deseti letech změní pražská Akademie múzických umění svůj vizuální styl. Současné logo v podobě rovnice nahradí grafika od studia Heyduk, Musil & Strnad. To má zkušenosti s klienty z kulturní sféry (Galerie Rudolfinum, Národní galerie) i komerčními (Zentiva, Evropa 2).
„Problém dosavadního stylu od Petra Babáka byl zejména ten, že jej nepřijaly všechny fakulty. Nepodařilo se tak tehdejší vizuální koncepci dokončit a aplikovat na všech úrovních. Škola působila nejednotně, HAMU dokonce chtěla mít vlastní nový web a grafika. Toho jsme se chtěli vyvarovat,“ řekl prorektor Filip Suchomel.
První aplikace U Bílého jelena
V novém logotypu, který uspěl v konkurenci dalších čtyř návrhů, se litery „A“ a „MU“ skládají vertikálně a horizontálně. K logu AMU se přidávají barevné fakultní litery D, F a H. Základní logo lze jako skládačku v různých kontextech (např. Divadlo DISK) variabilně rozšiřovat.
„Pro nás byla zajímavá právě ta hravost navrženého konceptu i fakt, že byl postavený na typografii, což bylo přijatelné pro širokou plejádu našich pedagogů. Nemyslím ale, že by se jednalo o konzervativní projekt,“ přibližuje Suchomel.
Nový styl se v létě promítne také do nového, responzivního webu školy, který umožní i vkládání videí.
První aplikace je už vidět v rekonstruovaném objektu U Bílého jelena na Malé Straně. Na tamním navigačním systému je nový logotyp ve všech základních variantách.
Vizualizace nového logotypu AMU z dílny studia Heyduk, Musil & Strnad.
Foto: Heyduk, Musil & Strnad