Pivovar Skol nechal ženy předělat sexistické reklamy, které v minulosti používal

Nejpopulárnější brazilský pivovar Skol se rozhodl vyrovnat se svou minulostí a požádal šestici výtvarnic, aby přemalovaly sexistické reklamy, které kdysi používal. „Ano, tyto vizuály jsou součástí naší minulosti… Ale svět se změnil a Skol s ním. A dnes už nás nereprezentují,“ uvedl Skol ke svému projektu Reposter, který pro něj připravila přední brazilská agentura F/Nazca Saatchi & Saatchi.

V jeho rámci Skol nejprve připomněl své staré reklamy, na kterých je pivo – jak v tomto segmentu bylo obvyklé – prezentováno pomocí polonahých žen. Pak je dal k dispozici šesti výtvarnicím, které je přemalovaly tak, aby reprezentovaly současnější přístup k použití genderu v reklamě.

Projekt už pochválil americký týdeník Adweek. MAM si taky myslí, že otevřený přístup původně nizozemské pivní značky si zaslouží pochvalu a brazilské reklamě z festivalu Cannes Lions možná přinese nějaké to další ocenění.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk