Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Německá studie: On-line čtenářů je sice víc než čtenářů tisku, čtou ale méně a jen povrchně

Rychlá dostupnost a dosažitelná cena zpráv hrají do karet on-line deníkům. Věnují ale jejich čtenáři informacím dostatečnou pozornost?

Odpověď hledal aktuální výzkum Mnichovské univerzity, který zkoumal čtenáře a jejich vlastnosti na základě dat z britského trhu.

Z celkového času, který lidé každý den věnují čtení zpráv, připadá 88,5 procenta na printové verze novin. Čtenářů na internetu a na mobilech je celkově výrazně víc, jenže jsou přelétaví a povrchní.

Reklama
ČEZ

„Můj průzkum ukázal, že zatímco tištěným novinám věnují čtenáři průměrně 40 minut denně, návštěvníci jejich webových stránek a aplikací s nimi v průměru stráví jen půl minuty za den,“ komentoval výsledky autor studie Neil Thurman.

Za výjimku by se dala pokládat on-line verze jednoho z nejčtenějších anglických deníků Daily Mail. Na jeho webu čtenáři průměrně stráví dvě minuty denně, tištěnou podobou listují 43 minut denně.

Čas jsou peníze

Tištěná podoba je pro vydavatele stále důležitá také ekonomicky. Podle britské News Media Association jsou hlavní výnosy stále z tištěných verzí novin – tvoří téměř 90 procent. „Vypadá to, že struktura příjmů odráží zájem publika. Dávalo by to smysl. Ostatně jak říkal Benjamin Franklin, čas jsou peníze,“ podotkl Thurman v narážce na krátkou dobu návštěv na webech.

MAM se zajímal, zda podobný výzkum čtenářských zvyklostí existuje také v Česku. Délka nebo kvalita čtení deníků se ale v tuzemském prostředí zatím neměří.

Rituál čtení novin u ranní kávy nejspíš dost ovlivňuje dobu strávenou s jejich tištěnou podobou.
Foto: Shutterstock

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)