Práce se sdílením obsahu a marketingem na sociálních sítích nikdy nekončí. Stále se musí měnit a být relevantní k tomu, co zrovna chceme komunikovat. S přibývajícím počtem spravovaných stránek a kampaní se tak může tato úloha stát citelnou pracovní zátěží.
Nástrojů, které mohou ulehčit práci, máme dnes tolik, že by se z nich dal vytvořit dlouhý seznam – ZoomSphere, Hootsuite, Crowdfire, Commun.it, SentiOne, Sprinklr a mnoho dalších. Jsou multifunkční i úzce specializované. Ty multifunkční ale nemusí znamenat absolutní spásu.
„Jakmile dělá jeden nástroj všechno od publikace přes analytiku po community management, tak je sice zajímavější finální cena a větší provázanost funkcí, ale na druhou stranu mají jednotlivé funkce o to větší nedostatky,“ domnívá se Olga Szélesová, social media director z agentury 2Fresh. „Soustředíme se na takové nástroje, které nám dokážou co nejlépe vyřešit dílčí problém,“ dodává a zmiňuje tak třeba SentiOne, nástroj pro social listening.
Musí se to vyplatit
Všechny nástroje fungují na obdobné bázi a využívají stejné zdroje dat, které poskytují sociální sítě. Rozdílné je, jak data umí zpracovat a co správcům a specialistům sítí nabízí.
„Nástroje pro automatizace postů už dnes se základními funkcemi poskytuje Facebook i YouTube,“ říká Petr Andrýsek z agentury Socialsharks. Při menším počtu profilů může stačit jejich ruční udržování. Andrýsek dodává, že aplikace, které často nejsou levné, musí mít oproti těmto funkcím přidanou hodnotu.
I z dalších důvodů tak firma externí nástroje při svých kampaních nevyužívá. „Jedna z hlavních nevýhod u většiny nástrojů je, že v nich není propojená tvorba obsahu a nákup médií. Jsou to často oddělené aktivity a dělají to pro klienty samostatné firmy,“ upozorňuje Andrýsek.
„Jsou úkoly, které bez nástroje nevyřešíme vůbec nebo jen velmi obtížně. Například kvantifikovat, jak si vedou konkurenti na sociálních sítích, nebo provést social listening,“ říká Olga Szélesová z 2Fresh.
Foto: Shutterstock