Kdo v průběhu dne nekontroluje displej svého mobilního telefonu, jako by nebyl. Zpravodajství, sociální sítě, různé aplikace, nakupování na internetu – to vše skrývá potenciál a prostor pro reklamu, kterého by byla škoda nevyužít. „Možnost zasáhnout uživatele několikrát během dne s jiným sdělením je vysoká,“ říká k mobilnímu marketingu Jan Ryšánek, social ads specialist z agentury H1.
„Prvotní kontakt s budoucím zákazníkem je právě přes mobilní telefon,“ dodává Jakub Kocourek, PPC display specialist z agentury Better. Chytré telefony jsou v současnosti schopné rozsahem svých funkcí částečně nahradit i počítače. Při přípravě kampaní by se ale neměly zaměňovat. „Uživatelé na mobilu pracují jinak než na desktopu, něco jiného i očekávají,“ dodává Kocourek z brněnského Betteru.
Reklama se dá na mobilních zařízeních navíc cílit stejně efektivně jako na desktopu. Má i své výhody. „Oproti desktopu můžeme u mobilního cílení využívat i cílení na konkrétní mobilní aplikace či hyperlokální cílení – reklama v mobilní aplikaci cílená dle polohy GPS,“ říká Kateřina Jírová, specialistka na programatickou reklamu z agentury H1.
Nové technologie nabízí i originální možnosti interakcí s uživatelem. „Lze vytvořit zajímavé formáty, které pracují s polohou a naklápěním mobilu či s pohyby prstů na displeji,“ dodává specialistka z H1.
Bez responzivity webu ani ránu
Co by tedy mělo být stavebním kamenem mobilní reklamní kampaně? Tvorba kreativy by se v první řadě měla podřizovat platformě, na které mají běžet propagační materiály. Podle Kateřiny Jírové z H1 je důležité kreativu přizpůsobovat i obsahem sdělení. Nepřipraveností webů pak podle ní mohou veškeré investice do reklamy přijít vniveč.
Nutností tak je zajištění tzv. responzivity stránek. Moderní weby musí být schopny automatické změny formátu a rozměrů podle zařízení, na kterém se zobrazují. „Největším rizikem je zkrátka začít ‚bušit‘ do mobilní reklamy bez odpovídajícího zázemí,“ podotýká Jakub Kocourek z Betteru.