Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Martin Konrád: Veřejnoprávní televize by měla Čechům vrátit národní hrdost

Jarní volba generálního ředitele České televize se blíží. O post chce soupeřit i dlouholetý mediální manažer Martin Konrád, který kandidaturu oznámil jako první.

Mnoho let jste pracoval v komerční sféře. Jak chcete tuto zkušenost zúročit v ČT?

ČT je sice veřejnoprávní médium, ale myslím, že dnes je více komerční, než by mělo odpovídat jejímu statusu. Všechny postupy, které přivedl současný management, jsou s nadsázkou řečeno z Novy. Když se dnes podíváte na ČT1, je to už v podstatě komerční kanál. Já vidím charakter ČT především v systematickém mapování života české společnosti ve všech podobách, v podpoře české kultury nebo podpoře talentů. Tohle komerční televize dělat nebudou. ČT by měla přestat kopírovat programová schémata tzv. soap oper a vrátit se k původní tvorbě s tématy každodenního života, jejichž zpracování má také uměleckou hodnotu. Sledovanosti se dá dosáhnout i jinými než komerčními postupy. Stojí to o něco více, ale proto si médium veřejné služby koncesionáři platí.

Reklama
ČEZ

Neprospěla však zkušenost manažerů z Novy vnější prezentaci a sebevědomí ČT? Když ji srovnáme před nástupem Petra Dvořáka a teď, nějaký posun tam asi vidět je.

Jistě, já tam vidím celou řadu pozitivních kroků, zejména v oblasti PR a image. Ale image není vše. Pokud se skladba programů veřejnoprávní a komerční televize neliší, jaké pak má veřejnoprávní médium smysl? Ten komerční model, který tam v současné době je, podporovat nechci.

Sledovanost na jednu stranu asi nemůže být modlou, ale televize by měla mít relevantní zásah. Kde vidíte pozici veřejnoprávní televize na trhu?

Vidím ji v tom, že ČT bude národní televizí v tom nejlepším slova smyslu, tj. bude ukazovat život země ve všech oblastech – sportu, vědě, kultuře i v tématech, která bude na své obrazovce nabízet. Když chcete lidi zaujmout, nemusíte jít nutně do žánru krimi. Vůbec nechápu seriály typu Mattoni, nevím, proč to v televizi vůbec je. Televize by měla jít víc za historickými postavami typu Jana Lucemburského nebo rodu Přemyslovců. Takové věci si nikdo jiný nemůže dovolit. Její úloha je také ve vzdělávání. Lidé by měli být na něco hrdí, na to, že jsou Češi, na to, že jejich národ něco znamenal v historii. Národní televize spoluutváří národní hrdost a ta by se měla Čechům vrátit. Češi mají tendenci se shazovat a ve finále pak převládá pocit, že největší Čech je Jára Cimrman. To je špatně, řada Čechů dokázala velké věci a národ o tom pořádně neví. Když se bavíte s Angličanem nebo Němcem, takové mindráky u nich nenajdete.

ČT je široce přítomná v nových médiích. Podle kritiků si ji kvůli tomu neplatíme, proti tomu stojí názor, že poplatník by měl mít možnost najít pořady na platformách, které používá. Který z těchto názorů je vám bližší?

Přístroj, na jehož bázi se dnes platí poplatky, byl historicky středobodem domácnosti. Dnes zdaleka není, do budoucna už vůbec nebude. Proto je mi bližší názor, který říká, že je třeba podporovat nová média, protože bez nich se ke koncovému divákovi už ani nedostanete. ČT by měla být dokonce lídrem nových médií. Zdá se mi, že tuto oblast dělá dobře, ale mohla by se více propagovat na trhu. Lidi o ní skoro nevědí. To bych chtěl změnit. Obecně, podpořit marketing ČT, a ne ani tak jeho kreativní stránku, jako jeho faktické působení navenek.

ČT teď uzavírala tendr na PR agentury, přičemž jednou z jejich dílčích činností by měla být právě propagace pořadů na sociálních sítích. Šel byste tedy cestou interního rozvoje, nebo byste takové činnosti outsourcoval?

Outsourcování mi nevadí, když je odůvodněné. V komerční sféře budete mít velmi pravděpodobně vždycky na trhu lidi, kteří některé věci dělají lépe. Pokud je rozdíl takový, aby stálo za to zaplatit, potom to dává smysl. Na druhé straně je otázka, co tedy dělají lidi v marketingu ČT.

Martin Konrád, podnikatel a lektor

Absolvent VŠE byl od roku 1996 deset let obchodním ředitelem Regie Radio Music, odkud odešel dělat generálního ředitele bezplatného deníku Metro. Po dvou letech nastoupil do TV Prima jako její obchodní ředitel, od února 2013 do března 2014 byl jejím generálním ředitelem. Na konci roku 2015 kandidoval na ředitele Českého rozhlasu, ale nepostoupil do druhého kola. Dnes podniká v importu vína.

„Česká televize je nejprestižnější médium v zemi s naprosto zásadním vlivem na utváření společnosti. Být jejím ředitelem bych logicky chápal nejen jako výzvu, ale jako vrchol své profesionální dráhy,“ říká Konrád.
Foto: Lukáš Bíba

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast
Vánoční nákupy

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)