Na konci února se uzavřela bezmála devadesátiletá historie luxusního newyorského hotelu Waldorf Astoria. Ve své době byl tento pětihvězdičkový symbol ulice Park Avenue domovem mnoha světových celebrit a sám se stal svého druhu celebritou, když se objevil v písních, filmech. A také kuchařkách: právě v jeho kuchyni vymysleli waldorfský salát, vejce Benedikt nebo omáčku Tisíc ostrovů.
Současní čínští majitelé zahájili v budově rozsáhlé renovace, po nichž ze slavného hotelu zůstane jen cenná značka. Naprostá většina jeho kapacity, která čítá přes 1400 pokojů, se změní na luxusní apartmány. Pro krátkodobé pobyty se pak bude pronajímat jen asi tři sta pokojů.
Rekonstrukce potrvá tři roky. Čínská společnost Anbang se inspirovala podobným rozhodnutím majitelů hotelu Plaza z roku 2008, kterým přestavba vynesla minimálně šest milionů dolarů za každý prodaný byt. Přece jen jde o bydlení na Manhattanu.
Podle expertů oslovených magazínem Adweek je Waldorf Astoria symbolický brand, který je natolik zapsaný v paměti Američanů, že nebude problém ho po třech letech oživit. Napomáhá mu jeho příběh a prestiž. „Každý bude chtít byt po členech královské rodiny, Franku Sinatrovi a dalších. Kolik dalších budov něco takového může nabídnout?“ komentovala plány bývalá dlouholetá marketingová manažerka hotelu Shelley Clarková. „Navíc americké kulturní ikony ještě víc fungují na zahraniční zájemce,“ dodala.
Konzultační společnost Brand Finance loni ocenila hodnotu samotného jména Waldorf Astoria na víc než 200 milionů dolarů.
Foto: Shutterstock