Laser, nanotechnologie i vápenec

Dosud nebývalá pozornost se na zahraničních veletrzích a odborných platformách o budoucnosti tiskových technologií věnuje ekologickým aspektům tohoto podnikání. Prestižní německý veletrh Drupa avizuje, že v roce 2020 bude udržitelnost a odpovědnost tiskového průmyslu jedním z klíčových témat. A podnikatelé z celého světa nepředstavují jenom nové stroje, jejichž schopnosti nahrazují čím dál větší kus lidské práce, ale především zcela nové metody, které by do budoucna měly vystřídat dosud zavedené postupy.

Vyvíjejí se tedy nové způsoby přenosu potisku na papír, které se obejdou bez tradičních barev. Řeší se, jak odbourat odpad, a hledají se cesty, kdy není papír bezprostředně nutný, protože se dá informace vypálit například přímo do výrobku laserem, aniž by to nějak poškodilo jeho kvalitu. Jak se dočtete na dalších stránkách, Japonsko už zprovoznilo dvě „nepapírny“, které „papír“ vyrábějí z vápence.

Informační boom je k nepřehlédnutí také kolem 3D tiskáren, které tradiční tisk posouvají do sféry produkce prostorových objektů.

Produktové novinky v obvyklých tiskových technologiích se zpravidla omezují na přehlídku výkonnějších strojů s rozvinutými moduly pro dokončovací práce. Zdá se také, že se přibrzdil růst digitálního tisku – ale ani ten se nevzdává a proniká do stále nových oblastí.

Příloha tohoto čísla o tiskových službách je tedy převážně futurologická. Trend uvažování nad společenskou a ekologickou odpovědností je ale nepřehlédnutelný. Světové zásoby primárních surovin nejsou neomezené a tiskový průmysl je jedním z jejich největších spotřebitelů.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia