Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Komerční televize si založily vlastní asociaci. Chtějí se bránit špatným zákonům i tlaku digitálu

Zájmy českých soukromých televizních stanic bude hájit nová asociace. Spolek pod názvem Asociace komerčních televizí založily Nova, Prima a Óčko. Chtějí tímto krokem reagovat především na chystané zákony nebo nové předpisy Evropské unie. Asociace se zaměří také na ochranu autorských práv nebo vzdělávací aktivity v oblasti televizního vysílání. Celkem má pět pracovních skupin.

Hlídání nápadů z Bruselu

Televize ostražitě sledují zejména chystanou evropskou úpravu vysílání reklam. Po deseti letech se totiž reviduje směrnice o audiovizuálních mediálních službách. Zatímco původní návrhy Evropské komise televize podporují, děsí je naopak kreativita v Evropském parlamentu. „To byste nevěřili, co europoslanec dokáže vymyslet,“ řekl novinářům Marek Singer, generální ředitel televize Prima, která je jedním ze zakládajících členů organizace.

„V Bruselu nyní probíhají připomínková řízení a schvalují se nebezpečné pozměňovací návrhy,“ upozornil prezident asociace Jan Vlček, jinak také jednatel TV Nova. Jedna z českých europoslankyň podle něj navrhuje zakázat reklamy na nápoje s obsahem kofeinu v době, kdy je před televizí vyšší koncentrace dětských diváků. To je ale podle Vlčka od páté odpoledne a později, televize by tak v nejlepších časech nesměla odvysílat ani reklamu na kávu.

Reklama
ČEZ

Právník Novy Štěpán Peichl dodal, že problematické návrhy se objevují také v Česku. Konkrétní výhrady má vůči novele mediálního zákona. „Považujeme za nesmyslné, aby se teď schvalovala nová podoba a za rok a půl se implementovala evropská směrnice,“ řekl Peichl. Asociace se bude snažit přesvědčit poslance, aby s novelou počkali.

Výzkumy o síle mediatypů

Palčivým tématem je pro komerční stanice také zpochybňování televize jako funkčního mediatypu v souboji s internetem. Dráždí je především srovnávání zásahu a sledovanosti videoserverů s lineárním vysíláním, případně zpochybňování televize pomocí dat od Facebooku a Googlu. „Do televizí si každý rád kopne a ony k tomu mlčely,“ řekl Singer. To se má změnit, asociace chce tlaku digitálních obrů čelit vlastní osvětou. „Není to vendeta. Chceme odstartovat objektivní srovnání výhod a nevýhod zejména těchto dvou mediatypů,“ podotkl Singer.

Asociace se bude věnovat také přechodu na druhou generaci digitálního vysílání (viz protější strana) a chce sjednotit parametry pro hybridní vysílání HbbTV.

Na valné hromadě asociace mají zakládající členové poměr hlasů rozdělen tak, že 46 procent drží Nova, 46 procent Prima a osm procent Óčko. Představenstvo tvoří Jan Vlček a Štěpán Peichl za Novu, Marek Singer a Vladimír Pořízek za Primu a Štěpán Wolde za Óčko. Členy se mohou stát i další celoplošné televize. „Obeslali jsme i televizi Barrandov, ale neprojevila zájem. Může se kdykoliv přidat,“ uzavřel Vlček.

Asociaci komerčních televizí táhnou Nova s Primou za podpory Óčka, ale nebrání se spolupráci s dalšími celoplošnými hráči na trhu.
Foto: AKTV

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)