Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jen výkonnostní kanály k úspěchu e-shopů už nestačí. Musí investovat do prezentace značky

Konverzní poměr nabídek, počty objednávek, PPC, spendy na zisk jednoho zákazníka versus důvěra ve značku, sympatie a image firmy coby zaměstnavatele: firmy jako Slevomat.cz, Bonami.cz, Martinus.cz/sk a další se na společné akci věnované brandbuildingu zkoušely dívat na svůj byznys o něco více srdcem než rozumem, potažmo čísly.

Slevomat a videokluci

S víkendovými zážitky a inspirací pro volný čas si Slevomat podle průzkumu TNS AISA spojuje 60 procent zákazníků. Pro slevový portál to znamená následovat spíše portály jako Booking.com či Kudyznudy.cz než svou přímou konkurenci. A nástrojem k posílení značky budiž video. S tématy, střihy a frekvencí si ve Slevomatu nově hraje tříčlenný tým vzešlý ze soutěže o nejlepší video znázorňující práci snů. Angažmá „videokluků“ stálo Slevomat v přepočtu nákladů na soutěž pouhých pět tisíc korun.

Kromě inspiračních videí z míst, kam vás zakoupené vouchery mohou zavést, si Slevomat nedávno získal sympatie tisíců diváků na YouTube svým „live“ vysíláním z rozdávání květin v Praze v rámci MDŽ. Metoda měření efektu brandových videí se ale opět navrací k výkonnostním kritériím a analytice Googlu.

Reklama
Know

Instastories z nitra značky

To tým Bonami.cz trend brandových videí jaksi „zaspal, protože měl vždy jiné priority“, jak bez okolků uvádí brand manažerka Martina Kočařová. E-shop s designovými doplňky a nábytkem si teprve krátce testuje efekt tzv. Instastories, funkce Instagramu, která si rychle získává své příznivce. Hodí se tehdy, když nechcete příliš zahlcovat followery jednotlivými posty, ale zároveň s nimi chcete sdílet každodenní momenty ze zákulisí firmy/značky. Například účast copywriterů Bonami na nedávném Copycampu. Instastories nasazují v Bonami i pro slovenský, polský a rumunský trh.

Současně se e-shopu osvědčila bezplatná služba architekta na chatu, kdy dotazy lidí mnohdy převyšují kapacitu odborníka je ihned všechny zodpovědět. „Na rozdíl od videí nemáte tolik pod kontrolou, kdo a kdy vás sleduje, nedokážete doměřit konverze. Ale časový vklad a náročnost jsou minimální, takže i když to děláme jen ,srdcem‘, může to přinést efekt,“ dodává Kočařová.

Česko-slovenský branding

Jak si získat přízeň zákazníků, když prodáváte komoditu (knihy), a navíc na dvou jen zdánlivě podobných trzích? „Český trh mě baví více, vzhledem ke zdejší konkurenci v e-commerce a rozmazlenosti českého zákazníka je meganáročný. Na Slovensku, kde máme i kamenné prodejny, si ale zas můžeme dovolit dělat zajímavé eventy,“ shrnul svůj pohled na česko-slovenské podnikání country manažer Martinus.cz Dušan Murčo. Knihkupecká síť přitáhla loni v létě zájem médií i čtenářů premiérou akce Den nepřečtených knih, kterou ve videu na YouTube podpořil Martin Veselovský z DVTV. Vyplatily se i investice do merchandisingu, kdy se na podzim rychle vyprodala trička a mikiny s hláškami o čtení. Obě zmíněné aktivity vznikly in-house.

Jedno z mnoha videí, kde Richard ze Slevomatu testuje prodávané „zážitky“.
Foto: Slevomat

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu