Zaujmout digitální reklamou je opravdu těžké. I když internet využívá široká populace, reklamě na internetu je otevřena jen její třetina. Její přijetí je také závislé na způsobu, jak právě zákazník internet sleduje. Se zmenšující se velikostí zařízení se snižuje i tolerance reklamy. Odmítnutí reklamy u mobilů je výrazně vyšší než u počítače nebo televize. Šance, že si zákazníci zapamatují vaši reklamu na internetu, je tak téměř 4x nižší než u TV spotu.
Největší výzvou je získat pozornost. Podle výzkumu provedeného Ipsosem ve spolupráci s eMerite zákazníci věnují banneru pozornost v průměru 1,5 sekundy.
Studie Ipsosu ukazují, že výraznost a intenzita reklamy na internetu nemusí být zárukou její zapamatovatelnosti a dosažení žádoucího efektu, tedy zvýšení zájmu o značku a její nabídku. Prezentace více produktů nebo využití více call-to-action v jedné displejové reklamě může snížit její efekt na zvažování značky až o 2/3 oproti jednodušší exekuci.
Důležitější jsou jednoduchost a zejména relevance. „Hranice mezi reklamou a obsahem se v digitálním prostředí smazává,“ uvádí Renata Juřicová, account director z Ipsosu, „jednou z cest, jak zvýšit šance digitální reklamy zaujmout, je co nejlépe zapadnout do designu a zaměření webu.“ Nejde však jen o relevanci sdělení samotného, ale o celkové sladění charakteru značky a webu. Ideálně by značka i web měly cílit na stejné konečné potřeby zákazníků.
V případě dotazů pište na adresu [email protected].