Téměř třetina internetové populace se stravuje ve fastfoodech alespoň jednou měsíčně nebo častěji. Fastfoodové restaurace jsou častěji vyhledávány mladými lidmi do 29 let, pro které je nejdůležitější chuť jídla. Se stoupajícím věkem obliba těchto restaurací postupně klesá. Nejméně oblíbené jsou u lidí z nejvyšší věkové kategorie 45 až 59 let. Čtrnáct procent dotázaných se ve fastfoodu nestravuje nikdy. Nejoblíbenějšími řetězci jsou McDonald’s a KFC. Celkově je hlavním důvodem návštěvy především rychlost přípravy jídla a obsluhy, představuje pro nás významnou úsporu času. Chuť jídla je na druhém místě. Dále oceňujeme dobrou dostupnost těchto restaurací. Při obvyklé návštěvě fastfoodu utratíme nejčastěji částku od 100 do 150 Kč. Na otázku, zda si myslí, že se dá ve fastfoodových řetězcích najíst zdravě, odpovídá kladně pětina dotázané internetové populace. Častěji jsou to právě mladí lidé do 29 let a muži. Ostatní jsou v tomto ohledu spíše skeptičtí, nejvíce lidé ve věku 45 až 59 let. Ze všech hodnocených atributů těchto restaurací, jako je způsob přípravy, chuť pokrmu, rychlost obsluhy, respondenti nejhůře hodnotili právě zdraví prospěšné složení a kalorickou hodnotu jídla. Je zřejmé, že ačkoliv je chuť fasfoodových pokrmů lákavá, o prospěšnosti vlivu na naše zdraví si iluze neděláme.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz.