Z nealko nápojů doma nejčastěji pijeme obyčejnou vodu z kohoutku, případně vodu se šťávou (celkem 52 % internetové populace). Dále pak teplé nápoje jako čaj a kávu (25 %). Balené vody a limonády doma preferuje 15 % a limonády ze SodaStreamu 4 %. Pokud jde o pitný režim na pracovišti, opět vede obyčejná voda (33 %), ale významnější roli zde hrají i vody balené (30 %) a více než doma pijeme v práci i teplý čaj a kávu (29 %).
Více než desetina dotázaných uvádí, že některé z nealko nápojů v současnosti pije více než dříve, nejčastěji se jedná právě o obyčejnou (kohoutkovou) vodu. Třetina kupuje různé nealko nápoje jen ke zvláštním příležitostem, jako jsou oslavy, svátky, setkání s rodinou a přáteli, kdy se pije kola, kofola, džusy nebo dětské „šampaňské“. Zhruba polovina dotázaných si vyrábí nějaké nealko nápoje doma vlastními silami a z vlastních zdrojů. Nejčastěji se jedná o smoothie (mixovaný nápoj z ovoce či zeleniny) nebo čerstvě vymačkané džusy z vlastního ovoce (čtvrtina respondentů v obou případech). Pětina pak alespoň občas použije SodaStream. Někdy se doma vyrábějí i nealko koktejly a limonády. Pokud se ptáme, zda je chutnější voda z vodovodu, nebo balená, má přednost voda kohoutková. Tu považují za chutnější dvě pětiny, zatímco balenou vodu necelá třetina. Ostatní (30 %) žádný rozdíl nevnímají.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz.