Reklama
Megaboard

ČEZ zrušil tendr na PR, bude si ho dělat sám

Polostátní energetická skupina ČEZ zrušila velké výběrové řízení na PR agentury. MAM to potvrdil ředitel komunikace společnosti Ladislav Kříž s tím, že „tendr byl zrušen“ a společnost si do budoucna bude tuto oblast pokrývat vlastními silami, tedy interním týmem.

ČEZ je tak velký klient, že pro něj v tomto segmentu tradičně pracovalo vícero významných subjektů. Předcházející tendr vyhrály před pěti lety agentury Bison & Rose, AMI Communications a Ogilvy PR.

Podle ředitelky Ogilvy PR Dity Stejskalové však Ogilvy pro ČEZ prakticky nezačala pracovat a stávajícího tendru se neúčastnila. Ve dvou zbývajících subjektech se k tématu odmítli vyjádřit s tím, že zatím nemají žádné informace.

Přesun tak velkých accountů zpět do firmy bude pravděpodobně představovat citelný zásah do příjmů i tak významných agentur, jako jsou AMI a Bisoni. Na trhu se ostatně spekuluje, že tendr byl zrušen na podnět ministerstva financí, pod které energetický kolos spadá a jehož šéf má s Bisony napjaté vztahy. Pohled do Věstníku veřejných zakázek ale naznačuje, že zrušení PR tendru nebyla žádná výjimka.

Už na sklonku ledna energetická firma zrušila tendr na zajištění kompletních reklamních, propagačních a komunikačních činností ke všem svým reklamním kampaním, který byl vypsán na konci loňského roku. V něm firma hledala hned čtyři komunikační agentury, se kterými by uzavřela rámcovou smlouvu na dobu čtyř let.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále