Polostátní energetická skupina ČEZ zrušila velké výběrové řízení na PR agentury. MAM to potvrdil ředitel komunikace společnosti Ladislav Kříž s tím, že „tendr byl zrušen“ a společnost si do budoucna bude tuto oblast pokrývat vlastními silami, tedy interním týmem.
ČEZ je tak velký klient, že pro něj v tomto segmentu tradičně pracovalo vícero významných subjektů. Předcházející tendr vyhrály před pěti lety agentury Bison & Rose, AMI Communications a Ogilvy PR.
Podle ředitelky Ogilvy PR Dity Stejskalové však Ogilvy pro ČEZ prakticky nezačala pracovat a stávajícího tendru se neúčastnila. Ve dvou zbývajících subjektech se k tématu odmítli vyjádřit s tím, že zatím nemají žádné informace.
Přesun tak velkých accountů zpět do firmy bude pravděpodobně představovat citelný zásah do příjmů i tak významných agentur, jako jsou AMI a Bisoni. Na trhu se ostatně spekuluje, že tendr byl zrušen na podnět ministerstva financí, pod které energetický kolos spadá a jehož šéf má s Bisony napjaté vztahy. Pohled do Věstníku veřejných zakázek ale naznačuje, že zrušení PR tendru nebyla žádná výjimka.
Už na sklonku ledna energetická firma zrušila tendr na zajištění kompletních reklamních, propagačních a komunikačních činností ke všem svým reklamním kampaním, který byl vypsán na konci loňského roku. V něm firma hledala hned čtyři komunikační agentury, se kterými by uzavřela rámcovou smlouvu na dobu čtyř let.