Česká spořitelna staví komunikaci na sebedůvěře jednotlivců i celé společnosti

Banka s nejdelší tradicí na českém trhu, Česká spořitelna (ČS), se po dvou letech definitivně rozloučila s komunikačním konceptem rodiny Palečkových. I když se animované postavičky dobře ujaly v eventové části marketingových aktivit, nedokázaly podle průzkumů napravit stále lehce pokřivenou image ČS coby „velké staré“ banky. Nastartované CSR projekty banky a služba Moje zdravé finance postavená na osobním poradenství proto inspirovaly tým marketingové ředitelky Moniky Hovorkové k nové komunikační strategii. Podobně jako například Českomoravská stavební spořitelna klade i ČS důraz na emotivní vyprávění a reálné příběhy svých klientů.

Češi, kteří něco dokázali. Díky ČS

S mottem kampaně „Když ve vás někdo věří, dokážete víc“ se chce banka ukázat v roli průvodce při rozhodování každého z nás. V imageové části kampaně postupně představí známé osobnosti či projekty, které finančně podporuje. Jako první se ve spotech objeví již nežijící fyzioterapeut Václav Vojta v podání herce Daniela Rouse. Produktová část reklamy odvypráví příběhy méně známých osobností a zároveň reálných klientů, např. mladé pětibojařky Katky, jejíž rodina se potýká s nedostatkem finančních prostředků.

Propojení image ČS s CSR aktivitami se promítne i do event marketingu, v plánu je například projekt výuky finanční gramotnosti zábavnou formou pro žáky základních škol.

Reálné klienty „hrají“ v produktové tiskové kampani ČS herci. Některé příběhy osobností, které banka podporuje, však odvypráví dokumentární filmy. Ten první, o Václavu Vojtovi, natočila pro ČS Olga Špátová.
Foto: Česká spořitelna

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

úkolníček
Vojta Kotek
Algoritmus

MAM Exkluzivně v časopise

Tadeáš Bělík
Marcus Collins
MadLove
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC
Simona Fischerová
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC
Simona Fischerová