Banka s nejdelší tradicí na českém trhu, Česká spořitelna (ČS), se po dvou letech definitivně rozloučila s komunikačním konceptem rodiny Palečkových. I když se animované postavičky dobře ujaly v eventové části marketingových aktivit, nedokázaly podle průzkumů napravit stále lehce pokřivenou image ČS coby „velké staré“ banky. Nastartované CSR projekty banky a služba Moje zdravé finance postavená na osobním poradenství proto inspirovaly tým marketingové ředitelky Moniky Hovorkové k nové komunikační strategii. Podobně jako například Českomoravská stavební spořitelna klade i ČS důraz na emotivní vyprávění a reálné příběhy svých klientů.
Češi, kteří něco dokázali. Díky ČS
S mottem kampaně „Když ve vás někdo věří, dokážete víc“ se chce banka ukázat v roli průvodce při rozhodování každého z nás. V imageové části kampaně postupně představí známé osobnosti či projekty, které finančně podporuje. Jako první se ve spotech objeví již nežijící fyzioterapeut Václav Vojta v podání herce Daniela Rouse. Produktová část reklamy odvypráví příběhy méně známých osobností a zároveň reálných klientů, např. mladé pětibojařky Katky, jejíž rodina se potýká s nedostatkem finančních prostředků.
Propojení image ČS s CSR aktivitami se promítne i do event marketingu, v plánu je například projekt výuky finanční gramotnosti zábavnou formou pro žáky základních škol.
Reálné klienty „hrají“ v produktové tiskové kampani ČS herci. Některé příběhy osobností, které banka podporuje, však odvypráví dokumentární filmy. Ten první, o Václavu Vojtovi, natočila pro ČS Olga Špátová.
Foto: Česká spořitelna